onsdag 6 januari 2010

Renovera mera..


Igår kväll fick  blivande maken för sig att kasta ut 2 stora garderober från ett rum i källaren.
Vi ska ha in öppna hyllor istället.
Givetvis kom jag på att vi kunde ändra om HELT i det rummet vilket resulterade i att vi höll på tills kl 1 inatt.
Vi blir som besatta när vi kommer på ngt och har väldigt svårt för att avbryta ett pågående projekt!
De bra ideérna får jag dessutom oftast sent SENT på kvällen.

Jag har fått en utmaning om att visa var jag förvarar mitt kaffe el te.
Det gör jag på denna hyllan men det ska ändras om snart o DÅ ska jag visa er :)

Idag ska vi måla fler innerdörrar här hemma.
 Enda nackdelen är att den där färgen gör mig helt yr o lätt illamående, givetvis ska vi måla i vårt sovrum.
 Jag funderar starkt på att sova på soffan inatt, då kan man köra lite rollspel att man har bråkat med gubben o smyga ner för att "återförenas" ;) fast med huvudvärke o illamående kanske det inte blir så mys när jag tänker efter...


Ha en underbar dag!
Kramen



7 kommentarer:

catthie sa...

Hej där vännen
Oj vad ni är energiska - roligt när man gör saker färdigt. Ja det finns verkligen färger som gör att man mår dåligt - huvudvärk och mys går som dåligt ihop :o)

kramar Catthie

Smultron på ett strå sa...

Vad mysigt att renovera tillsammans. Min man är inte det minsta road av att renovera, så för husfridens skull har jag lärt mig att det är bäst att jag gör det jag vill ha gjort själv! Rollspels-varianten har jag inte testat, kanske ska locka med den nästa gång nåt ska målas om... :-D
Lycka till med arbetet! //Kram Maria

Livet på Berget sa...

Kul med projekt, ja visst blir man besatt. Har också svårt att avbryta när jag väl kommer igång. Ska bli kul att se hur det blir.
Viss färg kan man verkligen få ont i huvudet av. Kul med lite rollspel, det piggar upp:).
Kram
/Sara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är kul att göra saker tillsammans. Jag kommer med idéerna, sen pratar vi ihop oss och sen sätter vi igång.
Synd att färgen ger dig illamående och huvudvärk. Kika in hos mig, där har jag en riktig huskur mot huvudvärk ;-)
Kram,
Regina

Roses, angels & white homes sa...

Hej! Å blir så avis när jag läser ditt inlägg. Saknar vårat hus så! Hoppas dock kunna fixa ett hus i år. Hoppas! Gud så kul att riva, fixa och göra tillsammans! Kul att se resultatet sen efter allt arbete! Lycka till kram

vita zara sa...

Hej Git.
Tack för din trevliga kommentar.
Så roligt att få läsa om er förändringsiver, hos er.
Lycka till då med allting, sånt tar ju tid, men så roligt att få se resultat.
Jo jag förstår ditt illamående, om det är oljefärg.
Själv målar jag om ett golv just nu i rutor på fri hand, jag kan lova att jag är nästan galen, hur kunde jag komma på något sånt dumt.
Men vad jag skulle säga är, att jag mår också illa av färgen, inte bra.
Nåja lycka till i alla fall med det hela.
Kram Zara

Nattmia sa...

Låter som mig, har jag påbörjat något så har jag svårt att avsluta.. Man vill ju ha det klart :-)

Illamående och yrsel låter inget vidare.. Du får måla lugnt och ta pauser med frisk luft..

Kram Mia