söndag 3 januari 2010

Längtar!


I somras var det vår första sommar här..


Vi har planerat göra trädäck denna sommaren.
 Stenplattorna som ligger vid uteplatsen nu gör så att mina små små söta fötter är iskalla hela tiden (Ja ja..stora fötter med förhårdnader men de fryser ändå!!) plus att de är FULA, ja det gäller både fötterna o plattorna.

Jag hade även tänkt plantera nya växter, lägga sten i en hopplös rabatt, få till en ny stengång o kanske ett liiitet cykelskjul.

Jag hoppas bara att det blir av för ibland kommer livet emellan o då blir inget som man har planerat.

Kramen




12 kommentarer:

sylvia sa...

koselige tanker.
klem fra sylvia

Feelings sa...

Vilken fin framsida/rubrik du gjort!

Mmm, jag vet, när livet kommer emellan, då blir inget som planerat. Jag hoppas att det inte hänt någonting otäckt nu...

Vi planerar också bygga en altan, men vi får väl se vad som händer. det vore iallafall väldigt trevligt att ha en...

God natt!
Luiza

Sari sa...

Hejsan!
Vad kul med planer inför vår och sommar!!! Då börjar man längta ännu mer..!
När jag börjar jobba igen, ska jag tillbaka till mitt jobb som lärare. Jag ska ha en klass med små åk 1-elever. Jag har dock under en längre tid haft en hel del tankar på hur det skulle vara att jobba med ännu yngre barn. Tidigt i höstas trodde jag att den möjligheten hade kommit. Chefen frågade om jag ville jobba i förskoleklass med 6-åringar under våren. Jag blev sååå glad och förvantansfull. Tyvärr blir det inte så och till en början var jag väldigt besviken över det. Nu har jag accepterat att läget är annat och jag ska göra det bästa av det hela. Det kommer säkert att gå bra.

Småbjörnarna kommer inte att börja dagis riktigt än. Sambon kommer att vara hemma till april, så det känns skönt att inte behöva tänka på både jobb och dagis till en början! Och i maj när det är dags för dagis, behöver vi iallafall inte kämpa med vinterkläder!!!
Oj, det blev en lååååång kommentar!
Ha det så bra!
Kram Sari

Smultron på ett strå sa...

Vi byggde altan istället för betongplattor, och det har jag aldrig ångrat. Det blir faktiskt varmare för fötterna! Och sen drar man inte in riktigt lika mycket smuts heller. Jag tyckte planeringen av bygget nästan var roligare än själva byggandet (fast det kan bero på att en grävmaskin grävde upp hela vår tomt...). Hur som helst är det fantastiskt kul att ha nåt att planera för, blir nästan lite avundsjuk *ler*. Gonatt! Kram Maria

Nattmia sa...

Planer skall man alltid ha.. Ibland hinner/kan man genomföra dem och ibland får det vänta.. Mycket som får vänta hos oss då annat kommit emellan, men ngt skall vi väl hinna med i år vi oxå..

Altan med brädgolv är inte fel, vi har stengolv och det är kallt.. På balkongen är det däremot plankor och bra mycket skönare..

Njut nu av måndagen..

Kram Mia

vita zara sa...

Hej
Vilken härlig låda du fick av mamman.
Jo visst är det så att man nu genast börjar längta till varmare väder.
Kram Zara

Livet på Berget sa...

Härliga sommarplaner, det kommer säkert bli jätte fint. Några av projekten hinner du säkert med. Plantering är ju så kul! Jag ska fixa till min bro jag, den lutar så jag ska montera ner den, fylla på med sand, lägga om plattorna och bygga upp den igen. Hoppas brotaket inte rasar ner bara. Suck suck......jag har det jag gör med andra ord:). Tur att Mini är en sådan bra assistent. Så vacker header du gjort!
Kram
/Sara

catthie sa...

Hejsan Vännen
här går jag också och tänker och längtar till den kommande våren och sommaren, då man ska göra allt :o) och hoppas att man hinner, ni får det säkert toppen fint med era planer..
önskar dig allt gott
kramar Catthie

Nyanser av vitt sa...

Hej Git
En sak i taget vet du väl :O) klart att det blir av men kanske inte alla saker i sommar.
Sköt om dig
Kramis

Crea Diem sa...

Tack-kramar till dej!

Roses, angels & white homes sa...

Hej! Här planeras det för fullt inför sommaren wohoo kommer säkert att bli av. Ja slängde ner granen i källaren igen! Blir så tomt utan men ja bort måste den. Tack söta du, skönt att vara bland er igen! hihih Kram

Lilla kullan sa...

Det lät skönt med sommar. Tur att tiden går fort.:-)

Jaa, du får prova sjungeriet. haha...

Kram Stina