tisdag 19 januari 2010

Hyllorna på plats!

Var på skjutbanan igår med barnen.
Det var dotterns andra gång, hon skjuter så bra att hon tog ett märke igår OCH de vill att hon ska med på tävling snarast!
Så stolt över min skjutglada 11-åring ;)



Denna lilla skönhet vann jag på Tradera för 20 spänn..jätte-skavd..me like!

Den står så fint sidan om blivande makens rak-set i badrummet.


Vårt hyllprojekt i vardagsrummet kom till skott i helgen.
Denna lilla hylla med krokar har dottern tillverkat på slöjden-ursöt!
Hon vet vad mamma gillar den där sötnosen.

Såhär blev det på  den lååånga väggen, jag har lite svårt för tavlor på stora ytor, blir lätt lite stelt.
Hyllor är perfekta för de kan man fixa o trixa med efter års-tid, tycke o smak.
De är egentligen någon sorts faner´ från IKEA men som bara stått i garaget tills kärleken kom på att vi målar dem vita! (verkligen överraskande färgval)
De stora bokstäverna är min o kärlekens initialer..gud vad sött av mig! *tårögd*

Kransar..e det möjligt!??


Och ännu fler kransar..
De söta ljusglasen köpte jag på Jysk för 25 kr tror jag (rea)
Väldigt vacket på kvällen när de tända ljusen speglas i den gamla slitna spegeln som vi hittade på loppis för 20 kr.

13 kommentarer:

sylvia sa...

herlige hyller å nydelige bilder,jeg elsker hyller jeg å,som du sier vi kan forandre hele tiden,
grattis med din 11åring som skyter så bra,noen har talent vet du..
klem fra sylvia

Fias Drömmar sa...

Halloj!!!
Hyllorna tycker jag blev jättefina med sina saker på =) Då speciellt bokstäverna hihi =)
Kram Fia

Nattmia sa...

Då jag kikar in på din blogg så inser jag att jag behöver hyllor :-) I köket skall det absolut komma upp ett par men måste vänta tills den vita panelen kommer upp och jag hoppas vi snart kommer till skott..

Du har så fint..

Kram Mia

Elsa och Helena sa...

Vilka fina saker! Men det bästa är ju hyllan som dottern gjort...så jättefin! Vilken tur du har!

Kramar Helena

Livet på Berget sa...

Ooooo så fint du piffat och puffat. Förstår att du är nöjd! Kul för dottern att det går bra. Bra intresse också!
Ha de gott!
Kram
/Sara

catthie sa...

Hylla - bokstäver med kärlek - kransar - kronor: så fint :o)

kram Catthie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefint med hyllorna! Å vilka fynd du har gjort på Tradera och på rea. Rakspegeln är jättefin.
Kram,
Regina

Luiza sa...

Vilka fynd du visar! Verkligen jätte fina! Lite avis!
Jag gjorde samma sak med mina fanerhyllor fån IKEA, sen skrev jag lite på dem,det blev en sån skillnad, jätte fint, (har nog det i ett inlägg någonstans). Jätte nöjd.
Du verkar ha ett så fint hem!

Budade på dina ljuspåsar (anssu), men har blivit överbjuden, haha. De är jätte fina!

Ha en jättebra kväll!

Kramar/
Luiza

Lokki sa...

GRATULERER til din flinke datter!
Så gøy da!
Og for en kjempeflink hyllemaker hun er, virkelig en tusenkunstner ❥
Og mammaen hun er jo saktens like god, det ble SÅ fint med den hyllen og jeg liker kransene dine storveis!
Mange flotte detaljer!
Ønskerdeg en herlig dag!
Klem Lokki

Sjabbig men chic sa...

Men å vad fint det blev med hyllorna! Och vilken duktig dotter. Både på att skjuta och att tillverka hyllor. Det är lite girlpower i det på något vis;)

Kramis Lisa

Anonym sa...

Hej jag heter Linda och jag tänkte fråga dig om du skulle vilja hjälpa mgi med min blogg?? för jag tycker din är så fiN!!
MVH linda
du kan ju höra av dig !
Linda_k14@hotmail.com

Desirée sa...

Gud bara måste säga att jag är lite sotis, har kollat på din blogg ja så där 100 ggr nu och jag önskar att jag också kunde ha det så där vitt hemma som du har, men har (tyvärr) en karl som är lite allergisk mot just vitt, han säger att det blir som ett "sjukhus"... suck på han! men jag är ganska van att få som jag vill (fniss) så jag ska börja sakta men säkert och tillslut få det så vitt som jag vill ha det :) måste säga att du har en bra blogg och den är alltid lika kul att titta in på. Min inspiration växer :)

Mvh Desirée

Lilla Provence sa...

Hej Gumman

katastrof!!!! jag har vart panik på riktigt:(
Jag har INTE kommit in på din sida:(
Jag har försökt o försöt men icke sa nicke:( jag trodde nästan du portat mig:( MEN så plötsligt händer det:) :) :) jihaaa jag vann, el inte men jag kom in på Gits sida:)
Nu ska jag läsa i lugn o ro vad puman haft för sig.

ha d gott
Kramis Sari