torsdag 14 januari 2010

Hur gick det här till??


Häromdagen frågade en av barnens kompisar hur gammal jag är.
Jag hörde mig själv svara :"Jag fyller snart 37"

37!!??  3 7 !?
Hur, men..va??
Jag kan inte alls tro det, jo jag ser det ju i spegeln..
Jag har alltid sett ung ut men de senaste 3 åren så har tiden tagit ut sin rätt.
Jag har utan överdrift åldrats 7 år rent utseendemässigt.

EN positiv sak har jag dock märkt med detta "åldrandet", man har fått en helt annan Pondus!
Nu är jag en kvinna, jag får en helt annan respekt o det e nice.
Tex:

*Kan byta/reklamera kläder el saker utan att bli det minsta ifrågasatt.
*Blir sedd direkt i butiker o får all hjälp jag vill ha omedelbart.(de tror automatiskt att man e välbärgad)
*Folk tycker  man e vis. (hahahhhahha.. lurade)
*Barn håller upp dörren för "Tant"=jag.
*Folk tror gott om en, att man är en seriös person. (moahahaa)


Mina personliga för o emot åldrandet:

EMOT:
*Hörseln o synen..va sa du, jag ser inte?!?
*Klimakteriet är nog på g, hjälp.
*Får värre o värre värk.
*Jobbigt att se sig själv, inombords är jag lika förvirrad/barnslig som för 20 år sedan.
*Alla kroppsdelar drar åt samma håll..neråt och skrynklar dessutom till sig på vägen dit!
*Alla tro man vet allt om allt. (kan dock också vara en fördel..)

FÖR:
*Pondusen ni vet..
*Man är som man är.
*Man kan göra som man vill, det hade ju ändå blivit på mitt sätt i slutänden.
*Man kan skylla på att man ej orkar utan att någon ifrågasätter.
*Klimakteriet är på g inom kort.
*Humöret har nästan försvunnit. (nu fnyser sambon men han vet ej hur det har varit förr..ojojoj)
*Jag väljer utan problem bort människor som får mig att må dåligt.


Nu stannade hjärnan (ålderskrämpa), uppdaterar listan under dagens gång.
Nu ska jag kolla till Miss. Longleg(dottern) som fortfarande är hemma o sjuk.

Kram kram



12 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Vilket underbart inlägg. Visst är det härligt med vissa saker som tex att man inte gör vad alla andra vill, att man mer eller mindre struntar i vad andra tycker.
Sköt om dig
KRAM

Nattmia sa...

Jag som fortfarande ser mig som ung trots att jag fyller 40 i år :-)

Ha en fortsatt bra kväll..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Hallo är ni inte med i klubben ? Vi som bara fyller 25 !!!!!!Härligt inlägg.Ha en skön kväll vännen Varmkram Rita ♥

Kafe sa...

Du har verkligen fångat "åldrandet" på ett träffande sätt. Jag vet att jag är 45 men mentalt har jag inte hängt med. Tycker jag tog studenten förra sommaren! Och när jag ser kort på jämngamla tänkter jag: vad gammal han/hon har blivit. Som min pappa sa när han (70 år) och mamma var på utflykt med kommunalpensionärerna: Det var inget kul, det var bara gamla människor med!

sylvia sa...

hihihi.
så herlig et innlegg fra deg i dag,
å det sier en dame på bare 51,hihi.
du er bare ungjenta ennu.
klem fra sylvia

gry sa...

Haha..:-) Det gjelder å se det positive i alt ja.:-) Ha en strålende dag, hilsen en ung dame fra Oslo :-))

Njut i din trädgård sa...

*ler*

Vid 50 kommer du säga, men varför såg jag inte hur bra det var när jag var 40, eller?

Jag har inte en aning, men jag tänker så nu om när jag var 24...

*ler*

Roses, angels & white homes sa...

Hhahah ja du det här inlägget fick man ett gott skratt av! hihi Ja du tiden flyger och vi blir äldre men Hallå 37?? du är ju inte ens över 40! hahhah kram

Livet på Berget sa...

Men du är ju tjusig Git både inombords och på utsidan! Visst har de sina nackdelar och bli äldre men jag tycker ändå att livet är skönare för man har ändå bättre koll på sig själv (i vissa lägen ialla fall). Men visst blir man lite fundersam ibland när man ser sig själv i spegeln och visst får man lite ångest iblan. Tiden går så fort.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Elsa och Helena sa...

Det sägs ju att alla åldrar har sin tjusning:) Så vi får väl lita på det:)

Kram Helena

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, roligt inlägg det här. Och visst är det så... både fördelar och nackdelar. Men jag tror jag väljer att bara se fördelarna och nackdelarna (tankevecken i pannan) ska jag nog ta och göra något åt;)

kram Lisa

NataljaOblanskaja sa...

Jo du, vänta bara tills du passerat 40. Känner igen mig i det mesta.
Har fått skaffa läsglasögon!!
Fingrarna värker!!!
Knäna knakar som oftast.
Ser mig helst i spegeln i hallen, där ljuset är som sämst.
etc,,etc,,
låter som om man passerat 60+. Ha, säger jag bara, det börjat redan vid 40. Men som tur är finns även fördelar precis som du säger.

Ha en trevlig helg.

Camilla