söndag 31 januari 2010

Hämta, lämna o en gång till..

Idag är en sån dag.
Barn nr 1 ska köras till kusinen o hämtas senare ikväll.
Barn nr 2 ska mest hänga på.
Barn nr 3 ska till leksaksaffären köpa present, lämnas på kalas o hämtas senare.
Barn nr 4 ska köras lååångt hem till sin mamma.
Hallelulja för att vi har 2 bilar och mobiler.

Ikväll sammanstrålas vi för att äta middag och städa.
Blivande maken ska jobba "utomsockens" (på annan ort) hela veckan så stressen börjar infinna sig hos mig.

Det är en märkbar skillnad på mig på arbetet när blivande maken är hemma o ej.

Ex när blivande maken är bortrest o klockan närmar sig arbetspassets slut:

Jag-" Jag drar nu, barnen är ensamma hemma!!"
 Halvspringer sen ut mot parkeringen ringandes till barnen för att säga att jag är på väg, kör liiite över tillåten hastighet med panik i blicken. (ev tutandes åt andra snigel-bilister)

Ex när blivande maken är hemma:

Jag- "En kopp kaffe nu?! Ja varför inte..." Går i normal hastighet mot bilen, sätter i bilstereon, letar upp en bra musikkanal, kör i tillåten hastighet och sjunger med i någon låt jag ej kan texten på.

Ha en skön söndag!

7 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Hej
Så snygga bilder!
Vilket fläng:) blir så när man har många med olika viljor kan jag tänka. Hoppas allt går bra!
Kram
/Sara

Crea Diem sa...

Kommer ihåg hur det var när man var mitt uppe i hämta-lämna på dagis-köra till jobb perioden! Nu är mina barn vuxna och har flyttat hemmifrån men känner så väl igen mej i din bekrivning. Måste erkänna att ibland kan det kännas riktigt skönt när "gubben" säger att han ska köra ut en runda och jag och "doggisarna" är själv hemma :) Ha det gott....Leni

Helen sa...

Hej!
Du låter som en fult normal mamma/pappa tycker jag. Men på något konstigt sätt brukar man alltid fixa det ändå eller hur. Ha det bra.
kram/Helen

Lilla Provence sa...

HI hi oj vad jag kände igen mig i mångt o mycket:)
Här körs det VARJE dag skyttel trafik till träningar, skola mm känner mig som en taxixhaffis mellan varven...ha en fortsatt trevlig söndag

Kram Sari

catthie sa...

Ja det där med stress är verkligen inte bra, känner igen mig en aning...
önskar dig lite lugn och ro

kram Catthie

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Välkommen till mig, har en liten utlottning av ett vårligt smycke.
Kram Agneta

Sari sa...

Vilken rolig beskrivning om din hemgång från jobbet beroende om din blivande är hemma eller ej!!
För mig känns det skönt att inte behöva stressa ifrån jobbet för att hämta på dagis just nu. Sambon är föräldraledig, men nackdelen är ju att jag aldrig kommer ifrån jobbet när jag ska.....
Ha det så bra!
Kram Sari