onsdag 13 januari 2010

Gäääsp..

Imorse försov vi oss lite, alla flög upp och efter en stund kom dottern släntrandes med sina låånga ben efter sig o sa: "Hawe ei åga anoi hebaw?"
Denna febriga kritvita ungdom framför mig försökte säga: "Har vi några panodil hemma?"
Ungdomen fick bädda ner sig i soffan o har i stort sett legat där o skrotat hela dagen med sina panodil, halstabletter, vita nuna o lååånga ben.


Vid dessa tillfällen får jag lite överskottsenergi.
Idag har jag äntligen fixat till några hyllor vid skrivbordet i källaren där jag samlat mina sygrejor, spetsar, lim, band, knappar mm mm.
Ska ta bild men inte idag..jag är lat idag.
Nu ska jag se om jag orkar ladda mig till att dammsuga o hämta min symaskin i garaget...kanske kanske...ytterst tveksamt.. :)

Kramen på er!


8 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Stackars dotra, det är inte kul att vara förkyld. Skönt för henne att få krypa ner i soffan och ta det lugnt.
Tänk att få ordning på alla saker. Jag måste göra något radikalt i mitt arbets-/pysselrum. Får väl smöra lite för maken för jag behöver hans hjälp.
Kram,
Regina

hemma hos lilla mej sa...

Stackars tös som inte äär bra.Mysigt att få krypa ner i soffan och mysa och ta det lugnt.Jag ska ta en stilla tango med min snabeldrake .Sedan får det vara bra för idag.Ha en skön kväll vännen.Värmande kramar i kylan Rita ♥

Sjabbig men chic sa...

Oj, hoppas att hon kryar på dig. Men du har minsann fått grejor gjorda;)

kramis Lisa

Livet på Berget sa...

Usch så trist att långbena är sjuk, hoppas det går över fort. Skönt att vara lat ibland.
Kram
/Sara

lottens vita och gröna sa...

näää du det där lät ju inge vidare, hemma under täcket låter det ju som, krya på sig du lånbenta dotir!!! härligt när man får ett ryck och en idé, ska bli kul att se bland ditt pyssel! jobbar du i skola git, med hur gamla ungar? jag arbetar bla med avhopparna från i gymnasiet, dom som behöver maaaaaaaaaaaassor av stöd, varmkram lotten

varmkram lotten

Anonym sa...

Hej min älskade.

Hoppas fröken Longlegs har tillfrisknat, inte kul när hon e sjuk o ligger o skrotar i soffan, då får ju ingen annan plats! hihi
nu e det bara en dag kvar tills jag får komma hem o mysa med er i La Familia.
Spännande att se vad du gjort i källaren vår.. vår Pyssel/tattoo hörna!
pussar i massor från gubben din!

ps...Löööööv jo

LjuvligtLantligt sa...

Jaha..här kom min gubbe o la en kommentar, vad mys! Ja du älskling, det ska borras upp en del på väggen så du är hjärtligt välkommen hem :) We miss u!! :(
Pusspuss

Nattmia sa...

Försovning med stora mått hade min dotter med idag.. När jag kom hem 8.45 så sov hon än, skolan börjar 8.15..
Hoppas dottern mår bättre nu ikväll, inget kul att vara sjuk..

Lat är skönt att vara ibland :-)

Kram Mia