onsdag 27 januari 2010

Fundering o presenter!



Ja jäklar vilket väder!
 Får ev köpa en skoter för att komma till jobb..men jag tror inte man ens kan köpa skotrar i Skåne??
Normalt sett har vi ju snö ca 1 eftermiddag per år och då åker ALLA pulka på de 4 flingorna som kommit vilket innebär att man egentligen bara åker på ren dynga.
Nu är ju inte vi skåningar så kräsna men efter denna kritvita vintern lär vi bli..fast alla har tröttnat på att åka pulka nu..så VÅREN är merän välkommen!


Alla vet ju redan vilken söt o omtänksam (o skitsnygg) sambo jag har.
Idag kom han hem med allt detta JÄTTEFINA till mig.
Han är underbar, tydligen är jag oxå det med tanke på allt han ger mig :)


Några av mina Tradera-fynd! Jag gillar skyltar o siffror.



Ikväll ska vi äta Kinamat, så sjukt gott så att det vattnas i munnen när jag tänker på det! (gud vad äcklig reaktion nu när jag tänker på det..)
Det enda problemet med kinamat är att jag har svårt att förstå dem, personalen alltså.

Ett exempel från i somras när jag skulle beställa mat av en söt kinesisk tjej:


Jag-1 kinesisk vårrulle, 1 kycklingspett...(här avbryter tjejen mig o säger..)

Servitrisen- Fölä, valä?

Jag- Ehh..ursäkta?

Servitrisen- Fölä, valä??

( Nu tittar jag på sambon för hjälp med tolkning men han bara flackar med blicken)

Jag- Eee..hmm..ursäkta..men jag förstår inte riktigt (nu upprepar jag min beställning)

Servitrisen- FÖLÄ, VALÄ!? (märkbart irriterad)

Jag- (tittar på samtliga familjemedlemmar om någon sorts hjälp men alla tittar upp, ner, bort..jag  förstår att de lämnat mig åt mitt öde!)

Precis DÅ trillar min  polett ner, hon undrar ifall vi ska ha det som fölä=förätt, valä=varmrätt.
Jag är trög helt enkelt och min familj är taskig! :)
Kram på er!


2 kommentarer:

AkH sa...

Ja, det är inte alltid lätt med språket...:-)
Så mycket fint du har fått! Roligt med överraskningar!
Ha en skön kväll!
Kram Anna-Karin
hemochting

Smultron på ett strå sa...

haha, jag förstår din förvirring,när jag och min kollega nyss var i Kina för att träffa leverantörer kämpade vi nog i en kvart för att förstå meningen "ellik it long". Det visade sig betyda "Erik, it's wrong". När vi väl fattade skrattade jag mej halvt fördärvad. Ha en trevlig helg.//Kram Maria