torsdag 7 januari 2010

Förträngning..


Idag är maken på jobb men jag o barnen lediga tills måndag.
Han ringde hem o frågade hur dörrarna såg ut idag när de torkat ordentligt, jag svarade såhär: "Va, vilka dörrar snackar du om??"
Kom på att förträngning är en förträfflig lösning på alla bekymmer.

Eftersom barnen är lediga så har jag jouren.
Det kan NÄRSOMHELST komma in ett barn, de vanligaste fraserna är då:

* Mamma jag behöver gå på toa, måste jag ta av allt då?
* Mamma jag är hungrig!
*Mamma hjälp mig med termobyxorna!
* Mamma jag fryser!
* Mamma jag är törstig!
* Mamma var är du?
* Mamma kan jag få fika?
* Mamma är mina andra vantar torra?

Som sagt, Mamma har jouren for ever.

Nu ska jag fortsätta ignorera dörrarna.

Kram på er alla!


14 kommentarer:

AkH sa...

Förstår dig, dörrarna kan vänta! Passa på att njuta av ledigheten!
Kram Anna-Karin
hemochting

lzomaha sa...

ja du - mamma mamma mamma - en gång mamma alltid mamma - stora eller små barn - alltid har vi jour. Vilken lycka egentligen. kram o tack för din fina blogg./Lena
På andra sidan den gula fasaden.

hemma hos lilla mej sa...

Men visst tycker man ibland att jisses vilket tjat.Men jag skulle ALDRIG kunna vara utan mina ÄNGLAR!!!!! Visst det är så sant vi mammor har Jouren jämt.Men det är mysigt med.Ha en mysig kväll MAMMA hihi Varmkram Rita ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka dörrar? Du har väl aaaaaldrig nämnt några dörrar ;-)
Kram,
Regina

Livet på Berget sa...

Tolkar förträngningen som att det inte gick så bra med dörrarna, trist. Jo jouren har jag haft 24 timmar om dygnet i 5 år, undra hur många gånger om dagen man hör ordet mamma. Men jag kan meddela att då hon inte är här och ingen mammar mig hela tiden så suger livet hejdlöst. Fin ugn, en sådan tjusig skulle jag också vilja ha och en inbyggd micro och ett nytt kök och en ny man och en ny bil också:). Batteriet har frusit sönder helt, -28 imorse. Har spenderat 700 spänn på ett nytt idag så det där fina gardinerna jag tänkt köpa på Lill Provence kan jag ju bara glömma. Nåja, inte hela världen det.
Må gott!
Kram
/Sara

sylvia sa...

hehehe.ja akkurat sånn er det bare.
nydelige bilder.
klem fra sylvia

Hanna sa...

Det där känns igen.
kram
Hanna

Sjabbig men chic sa...

Ja, fortsätt så länge du kan;) Själv är jag värdelös på förträngning. Men det där med mamma och alltid redo det kan jag;)

Kramis Lisa

Roses, angels & white homes sa...

Mamma hit och mamma dit hihi så är det. Njut av ledigheten nu så länge du kan! Dörrar? Vilka dörrar? hiih kram

lottens vita och gröna sa...

låter så med här ibland, men de stora börjar bli så självständiga så det är tur vi har gustav som galer i ett, fniss!!!
ja du junibacken...där var vi inte ensamma om jag milt uttrycker mig, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassor av ryssar med stora underliga glasögon och pälsmössor, men gustav tittade på mig innan han somna och sa lite otydligt, mamma älkar tåget! det var ett bra betyg eller hur!!!
varmkram lotten
förtränga är bra tillslut såååå har man börjat på nåt roligare, fniss!

Elsa och Helena sa...

Hej! Lov i all ära...men det kan nog vara skönt när vardagen börjar igen! Känner igen Mamma jouren!

Kram Helena

catthie sa...

Hej där :o)
ler stort till Mamma det känner vi alla mammor till...
Just nu saknar jag det - mamma mamma, såg sonen för 4 dagar sedan och han kommer först på måndag - då ler man stort när man hör mamma och man får en stor kram.

allt gott till dig
kram Catthie

Nattmia sa...

Ja mammajour har man alltid.. Även om mina barn inte alltid bor hos mig så är jag beredd att fara iväg för att tex skjutsa dem.. Denna jour har man nog hela livet fast på olika sätt i olika åldrar :-)

Kram Mia

Hanna sa...

Här har vi samma fenomen, altid ska det ropas på mamma fast pappa kan vara mycket närmare. Konstigt det där.
Ja jag tycker också att dörrarna kan vänta, om de var så dumma mot dej så får de snällt stå där och vänta. Kram på dej