tisdag 12 januari 2010

Dagen..


Har varit en konstig dag idag.
Börjar kl 9 på Tisdagar men redan kl 8 började eleverna jaga mig på mobilen, konflikt på gång.. Åkte till jobb o hjälpte dem lösa den.
Efter jobb hämtade jag sonen som följde med på ca 38 ärenden och såg en kvinna på en parkering som lyckats krossa en av rutorna på bilen mot en lyktstolpe.
 När hon skulle krångla sig ut (i flera minuter) så drog hon av samtliga lister på bilens sida + repade/bucklade den REJÄLT.
 Jag var på väg fram för att se om jag kunde hjälpa henne med då körde hon bara iväg som om ingenting hade hänt?

Efter våra ärenden kom vi äntligen hem, gjorde en kopp kaffe, löste en konflikt mellan några barn, gjorde mat..men köttfärsen som jag tog ur frysen luktade skumt så den kastade jag o började om med middagen än en gång.
Kanske en konflikt i frysen mellan färsen o osten?!

Nu undrar väl många om aldrig JAG råkar komma i en konflikt någon gång.. Jodå, det händer men min motto-ledord är:
"Om alla bara gör som jag säger så blir det aldrig någon konflikt!"


Det är jag o Doktor Phil ni vet...  ;)




Kramkram


9 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

*Skrattar* ja din dag verkar inte ha varit någon höjdardag precis. Förlåt att jag skrattar, men din beskrivning lockar till det. Tänk om alla kunde fatta att de ska göra som du säger, då skulle det ju inte vara några problem som helst;-)
Det blir nog en mycket bättre dag imorgon.
Kram,
Regina

Måd - My Precious Home sa...

Hej Git!

Yeah....

RÄTT inställning!

Ha en konfliktfri dag imorgon och kör så det ryker...

Kram
Måd

minvitamin sa...

Du kunde ju ha vinkat åt mig åtminstone...

Kramkram/S

hemma hos lilla mej sa...

Vilken jobbig dag.Men som det säjs ska det jävlas så ska det!!!!!!!!Ha nu en mysig och rolig dag i morron.Ha det gott varmkram Rita ♥

Nattmia sa...

Inte utan att man undrar hur det gick med tanten och hur hon förklarar hur bilen blev som den blev..

Konflikter hade absolut varit bättre om alla följer mig med.. ;-)

Kramar Mia

Livet på Berget sa...

AHhha, yes har samma motto, det brukar funka:). Vilken jobbig konflikt dag och vilken underlig bilförare, hon kanske inte var riktigt nykter eller så hade hon en total blockering i knoppen.
Hoppas denna dag blir något lugnare! Snygga skålar/fat.
Ha en bra dag!
Kram
/Sara

Roses, angels & white homes sa...

Hej! Ja det är väl en fin tävling det. Hhaha ja man skapar sig mycket jobb men det är så kul! Hm försökte svara igenom mailen, jag får ju alla kommentarer dit, klickar på din blogg där men kommer inte in. Ja ja nu gick det i alla fall det är huvudsaken! Hoppas allt är bra med dig! kram

Anonym sa...

hej

Helen sa...

Hej!
Vilket otroligt bra motto det måste jag lägga på minnet. Kul. Ha det bra.
Kram/Helen