lördag 12 december 2009

Xmas tree.


Bauhaus var målet idag, alla var super-taggade att köpa gran!
Utbudet var horribelt, inte bara fula utan korta dessutom. Vi stegade bort mot den högsta, familjen synade den trots att man bara såg halva pga trängseln med andra granar  o sa "den här tar vi".
Väl hemma så klippte maken o jag upp den, vi stod länge o tittade innan brast ut i ett gap-skratt..ja ni ser ju själva! Denna granens föräldrar var utan tvekan syskon... 

Efter lite frissering så fick vi lite ordning på den,, men omöjligt att få bra bild nu på kvällen! Givetvis drog gran-projektet med sig en omöblering av hela vardagsrummet men oj vad fint det blev! Ska se om jag hinner ta bilder imorgon..

Vackrast är den när man kisar, det är såhär jag o maken ser på den medans vi fnissar åt hur den såg ut från början :)

Hoppas ni har det bra därute!
Kram


11 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron ! Fin och vacker gran.Önskar dej en fin och mysig 3 advent och lucia kramizar Rita.

Feelings sa...

Hahaha, vilken rolig kommentar...men nog var den lite missbildad...
Ni fick ju till den , slutligen, den blev jätte fin.

Vi köper ingen gran i år,i brist på plats under tillbyggnaden... Har tagit in en minigran istället, som jag ställt i en kruka. Så söt!
Kommer bilder på den innan jul...

Det gick , sådär, igår... Hann som vanligt inte med hälften av planerna, men, men...så kan det gå. Bra att man har planer iaf, ellerhur?

Idag ska vi fira mamma. Men nu ska jag fortsätta med julgodiset.
Ha en underbar dag!
Kram/
Luiza

Lantliv sa...

Men Ni fick ju hyfs på mutanten till slut.....blev riktigt fin ju...
Ha en fin lucia,
kramis Anne-Lee

Nina sa...

Hej Git
Vad mysigt det blev med julgranen. Själv har jag inte tagit in än julgran. Får nog göra det under veckan som kommer. Idag ska vi pyssla julkort med barnen så vi får iväg dom i tid. Ha en trevlig advent & lucia. Kram Nina

Helenas blogg sa...

hihi...jag hoppas att du nu inte tror att jag gav 10:- för soffan som jag visade...nee har inte fotat bänken än,var inte mycket att se=) ha en bra lucia/helena

"M" sa...

Ja det är inte lätt att hitta den perfekta granen.....vi hittade iaf en i går....helt ok faktiskt

Roses, angels & white homes sa...

Hej och hå! tack för din kommentar. din gren är inte heller dum ju. Hoppas allt är bra har nu äntligen fått lite tid mellan tvättstuga och julklapps köp!Pust o stön! Ska snart ila ner igen! Kram

catthie sa...

hej där vännen
ni har verkligen lyckas få tag på en rejäl gran och det blev jätte fint och mysigt, nu har ni den hemma och får njuta ett bra tag till :o)
ha det gott
kramar Catthie

Nattmia sa...

Även fula granar blir vackra med lite ljus, glitter och kulor :-) Och så lite frissering med då ;-)

Fint blev det ju iaf till slut :-)

Kram
Mia

Livet på Berget sa...

Hihi, ja det är ju en liten chansning när man köper gran det är ju förpackade i ett nät så det är ju lite som att köpa grisen i säcken. Men tar man några glögg så ser man inte så noga. Ni fick ju till den riktigt bra tycker jag!
Må gott!
Kram
/Sara

Helen sa...

Hej!
Vilken rolig historia om er gran, Jag tycker ni fick till den jätte fint. Härlig julstämning.
Kram/Helen