lördag 5 december 2009

Snälla gud, ge mig dagsljus eller lite snö!


Såhär kan man oxå förvara kökshanddukar.. Men ÅÅHH vad kasst ljus att fota i! Antingen blir det mörkt så man ser nada eller kritvitt så all skit syns ;)

Jag har äntligen hittat brickan till min kupa, köpte det hos Eikkala. Cirkeln är sluten.


Idag vid frukosten peppade vi barnen inför vintersko-letar-maraton:

Jag- Kom alla barn, samling! (helt peppad o positiv)

Barnen- Öhh..va e de´? (skånsk negativitet)

Jag- Ni vet att det kan komma snö NÄRSOMHELST eller hur!?

Barnen- (stirrar frågande på mig) Ehh, snö? Här? Ofta mamma!

Jag- Jo barn, det HAR faktiskt inträffat..jag minns att det var....

Barnen- Zzzzzzz..

Nåväl, vi hittade skor till alla utom 1 barn, så det blir en ny runda för han o mig imorgon men den killen älskar allt vad kläder o skor heter så det blir mys!

Ha en skön kväll alla fina!
Kramkram.



16 kommentarer:

CaramellePastelle sa...

Ja, du, vi sydsvenskar har det tufft! När min mamma var barn på 40-50-talet, så brukade det vara snö i hennes hemstad Malmö. Snögränsan har gått rejält högt sen dess. Sorgligt. Jag älskar snö, men att flytta från min kära stad...Nej, det går inte så lätt...

Hanna sa...

Hej!
Ja visst saknar man lite snö, det blir så mycket ljusare då.
Kram
Hanna

Gunilla sa...

Fint med handdukarna i korgen både praktiskt och snyggt.
Här fick vi lite vitt igår men idag står regnet som spön i backen så det är riktigt vårförfall idag blött ock snömodd. Jättetrist väder.
Men jag hoppas på en vit jul iallafall.
Nu har tomtarna fått komma fram hos mig så nu är nästan allt pyntet framme för nu kommer julen med stormsteg. Jag hinner inte riktigt med.

Ha en jätte mysig Lördagskväll och en trevlig söndag.
Kram/Gunilla

Livet på Berget sa...

Hoho Git här har det snöat hela dagen igen, man får skotta. Imorgon ska vi ut och åka bobb, kul! Ja de där med vinterskor det är inte lätt här uppe krävs det 3 par för Mini. I par supervarma, ett par mellanvarma och 1 par för töväder som inträffar oftare och oftare här uppe. Snyggt du gjort med handdukarna!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Tusenfröjd sa...

Så fint det var att ha kökshanddukarna i en korg. Det blir till att rulla handdukar imorgon... tror att de får hamna i skafferiet!
Ha en fortsatt härlig helg!
Liv

minvitamin sa...

Du är för härlig!Man får sig ett gott skratt härinne för nuförtiden har jag glömt/förskjutit att man utan att ens blinka skulle kunna ha sålt de små änglarna på Tradera utan budgivning....
Hoppas ni får en mysig shoppingdag du och lill(?)-killen!
Kram/S.

Feelings sa...

Jag håller med om att ljuset är såååå dåligt just nu.... Om det bara kunde vara sol några timmar om dagen, (helst de timmarna man är hemma), så att man kunde ta bra bilder...

Även här, i Stockholm, lyser snön med sin frånvaro. Men vi får väl hoppas på att den kommer lagom till jul istället.

Hoppas du får en trevlig kväll.
Kramis/
Luiza

Nattmia sa...

Ja det är inte mycket ljus man ser om dagarna nu.. Men det är ju bara 4 månader till vårmånaden april nu ;-)

Hoppas ni hittar skor i morgon..

Kram
Mia

Maria sa...

Hej Git, Hoppas att du och din lillkille får en mysig dag på stan. Jag har två tonårsdöttrar, så det krävs inte direkt någon övertalning att få med dem på stan. Möjligtvis att jag ska få följa med dem, det bästa är att jag gör en överföring på internetbanken - tycker de...
Kram Maria

Sköna o Gröna Ting sa...

Så jäkla härligt att läsa redig Skånska, det värmer gott i mitt hjärta kan du tro och du fick mig att garva en hel del oxå..., tack Git!
Roligt att du ville vara med i min lilla tävling Git, håller tummar och tår för dig.

Massvis med söndagskramar till dig....
Marianne (som flyttade ifrån vackra Skåne för kärleken...)

AkH sa...

Så fint du gjort med handdukarna. Ja, usch för mörkret- jag vill också ha snö så det blir ljusare! Hoppas ni hitter vinterskor!
Ha en fin 2:a advent!
Kram Anna-Karin
hemochting

Home No.1 sa...

Hej Git!

Ingen snö här heller=(
Och sprutan har bara lillgrabben tagit vi andra velar hit och dit och kan inte bestämma oss...
ha en fortsatt mysig söndag!

Kram Annica.

catthie sa...

Hej där
låter som min 9 åriga son han gillar också kläder, så mjuka julklappar önskar han sig alltid.
Ha en trevlig kväll
kramar Catthie

vita zara sa...

Hej
Vad gulligt du skriver om dina barn, jag gillar övesrskriften.
Ja vi är ju bönhörda, men det hör ju till, oss, och i januari och februari brukar det bara ösa ner, med snö, och i mars.
And I like it!
Ja barn är olika vi har en som är klädtokig här också, men han är nyss fyllda 18 år.
Det håller i sig, hur gammal är din som gillar kläder.
Hoppas ni får lite snö till jul i alla fall, det är så mycket ljusare, tänk jag kan mycket väl tänka mig att bo neröver, men snön vore min förlust,och de ljusa sommarnätterna.
Men våren i Skåne och sommaren är ju svårslagen.
Ljuset, ja det är hopplöst att få till bra bilder, trots att jag har en bra kamera så är det mycket svårare nu.Lycka till!
Ha det bra.
Kram Zara

vita zara sa...

Hej Git.
Kul att höra, ja det är så himla söta, när de har den förmågan att ge råd, till sina mammor.
Nu har jag börjat följa din blogg.Dessutom ligger du i min lista nu också.
Tack för svaret, skot om dig.
Kram Zara

Helena/ROOM AND SERVE sa...

Ja det är läskigt vad mörkt det är... jag tror klockan är 23... hela tiden ha ha.