måndag 14 december 2009

Nytt!






Nya kronor..jag skickade efter dem så jag visste inte riktigt hur stora de var men den stora var giga! (jättestor alltså)
 De kommer att agera som blomsterställning i sommar åt ngn söt liten växt.




Såna här söta har barnen fått av sin mormor.

Dagens gnäll:
Jag har ont i halsen..eller ja jag är sjukt svullen i halsen.
Ni vet när det är så tjockt att det klickar o knastrar i öronen när man sväljer. Känns som om huvudet/halsen ska explodera vilken sekund som helst..
 Får lite panik när mannen är bortrest för tänk om jag blir sådär våldsamt sjuk som jag brukar bli..barnen ni vet.

Dagens Jippie:
Det ska snöa i Skåne nu i veckan sägs det! Såå himla mys o kul!!
Tänk att få skotta snö, Wow vad häftigt!
 Nu vet jag att ni däruppe i landet tänker "Hon e ju helt skruvad..då kan hon ju komma hit o skotta här om det nu e sååå himla kul!" Men ni måste förstå..här är ju så gott som aldrig snö plus att vi bott i lght i flera år och därmed ej behövt skotta.
Jag ska bygga snögubbar, lyktor, mula barnen o stoppa snö i grannarnas brevlådor.
Härligt!









13 kommentarer:

Helen sa...

Hej!
Jätte fina kronor du skickat efter. Hoppas du inte blir sjuk, drick varmt. Gud vad du är rolig när du längtar så mycket efter snö, beskriver så målande, men jag förstår dig och det blir ju ljusare med snö också. Jag hoppas att ni får massor med snö och att det kanske ligger kvar till jul.
Kram/Helen

Lokki sa...

♔ Gratulerer med vakre kroner ♔
De kommer til å bli nydelige med blomster i også, godt med flerbruk!
Riktig god bedring!
Så herlig positiv du er!!
Ønsker deg en nydelig kveld *)
Klem Lokki

sylvia sa...

hei Git.
nydelige kroner du har fått deg,gratulere.
å her er å meldt snø fra onsdag jippi...
ønsker deg god bedring.
klem fra sylvia

Feelings sa...

Haha, du é knasig.... Hoppas du får skotta lite snö nu då. Vi har fått lite snö här i Stockholm, men det smälter väl snart =(
Jag som älskar snö, och det gör inget om det kommer så mycket att man måste skotta sig fram. Hoppas det kommer mer till jul...

Jätte fina kronor. Det blir säkert hur fint som helst att ha blommor i den stora, i sommar.

Ha en fin kväll, och hoppas u inte blir sjuk.

Kram/
Luiza

Elsa och Helena sa...

Så fina kronor som kan användas till mycket:) Söta saker i granen...jag hoppas oxå på snö, det blir ju mysigare då.

Kram Helena

minvitamin sa...

Ja,som vanligt bjuds man på ett scenario härinne hos dig som troligen kan få ett stenansikte att börja dra på smilbanden..

Visst är dom snygga,kronorna,har själv the giant.
Här snöar det nu,man kan ju alltid hoppas att det ligger kvar så vi får en vit jul:)

Kramkram/S

hemma hos lilla mej sa...

Fina kronor.jag har den stora ska lägga granris kvistar i botten och ställa en ljuslykta i nu till jul.Hoppas att du inte blir sjukt.Jag såg någon skrev drick varmt.Men mitt råd drick kallt och typ ät glass för har du bakterier i halsen växer dom av varmt-Har snöar det nu .Ha en fin kväll kramizar Rita.

Home No.1 sa...

Ja vi har också snööö!!! Äntligen jag är så glad!
Fina kronor och krya på dig nu!
Kram Annica.

Roses, angels & white homes sa...

WOW så snygga kronor! Wohoo! har sett såna hos min vän Maria som har webbutik också! Hon har en jätte stor o fin ute på sin uteplats med blad mm. Åh jag vill också ha en! hihih kram

Livet på Berget sa...

Så snygga kronor! Kommer bli skitsnyggt i trädgården också. Så trist att du håller på bli sjuk. Men kanske är det lika bra att göra bort det nu så är du frisk till julledigheten. Snö ja, ringer dig i Mars då min rygg börjat krokna........
Må gott!
Kram
/Sara

Bianco sa...

Det var verkligen fint när det snöade igår och mer ska det bli. Kronorna var jättefina och som du säger, den stora med en blomma i blir nog inte så dumt, men nu är dem fina med ljus i.
Hoppas du klarar dig från att bli sjuk.
Kram

Nattmia sa...

Vilken tur att man inte är granne med dig då ;-)

Snö vill jag inte ha, om det inte kommer massor, blir kallt och solen skiner.. DÅ gillar jag med det :-)

Hoppas det halsonda försvinner snabbt och att du inte blir sjuk..

Kram
Mia

catthie sa...

Hej goa du...
Klart det är härligt med snö, jag blev så glad när den härligt rena vita snön kom :o) det känns verkligen vinter ute & nu känner man att julen är nära. Dina kronor är jätte fina..
allt gott till dig
kram
Catthie