torsdag 17 december 2009

Lååång dag..




Denna hörna i köket är min favvo, här ändras det om hela tiden så att alla blir förvirrade.
 På tal om förvirrad så skulle jag leta efter ett speciellt papper idag o ger mig ner i "alliallo-lådan" i köket. (jag vet att ni oxå har en sån så spela inte oskyldiga nu!!)

I denna låda finns bla:
Block, pennor, papper, tfnladdare, rabattkuponger, hörlurar, tidningar, kvitton, garantier, recept, småsmå leksaker, söndriga leksaker som ska lagas, kulor, lim, tejp, knappar, kort, ännu flera kvitton, lotter o allt j-vla skit man kan tänka sig!
Hittade inte pappret, gav upp o muttrade "kan någon städa här kanske!?" (någon=jag)

Har bara lust att vräka ut allt på gräsmattan o sätta fyr på det!

Vår ursöta julstjärna som har en urful knäpp-anordning men allt kan döljas/förskönas av lite spetsband :)

Har varit på jobb mellan kl 8-19.30 idag, ganska trött på det där stället nu, men imorgon ska jag skutta dit för att arbeta i ca 3 timmar o sen avnjuta 3 vecors ledighet!!
Tänk att få städa, passa upp barn, diska o tvätta i nästan en månad..rena rama räkmackan ;)
Woohooo!!



16 kommentarer:

Farmor Agge sa...

Hm...låda med en massa skit i..jajamen en sån har jag oxå!!! perfekt med en massa bra-o-ha-grejor!!!:)härligt me 3 v sem...blir lite avis på dig!!!!kramiz

sylvia sa...

hehehe.
har en sånn skuff/lade her i huset å.
tenkte å rydde den før jul,får se om tiden strekker til,men rart det der,uansett å en rydder i den så tar det noen mnd så er det like rotete i den.
ha en god natt vennen.
natta klem fra sylvia

hemma hos lilla mej sa...

Gokväll!Tror alla har bra att ha låda.ja det var långt arbetspass.Vad skönt med 3 veckor ledigt.Behöver du .ha det gott kramiz Rita ♥

min vita dröm sa...

Fniss...jag har ett walk in skafferi...och där samsas alla pysselsaker med allt annat som ska vara eller inte vara i ett skafferi.

Ha en underbar ledighet...jag ska göra en månads "gästspel" på jobbet medans min man är hemma med vår bebis.

KRAM Sari

Livet på Berget sa...

Ojoj jag har många sådan där lådor och skåp med diverse allt möjligt. Gud vad skönt med 3 veckors "ledighet". Stjärnan är jätte mysig och ditt kök är ju som bekant UNDERBART och jag är fortfarande avis på det.
Ha en bra fredag!
Kram
/Sara

BertaStina sa...

ufo-låda heter den lådan hos mej =)
där man slänger ner all oidentifierbar skit som inte har nån egen "bostad" o fasen så rörigt det blir i en sån låda..
Skönt o höra att det är fler som har såna lådor =)
Ha det gott..

Helen sa...

Hej!
Jag förstår att det där är din favvohörna i köket, den var underbar. Där skulle jag vilja gå och botanisera, jättemysigt. Jag känner mig jätte träffad angående den där lådan du har, men dom kan vara bra att ha eller hur.
Ha det bra.
Kram/Helen

Elsa och Helena sa...

Ha det så skönt på ledigheten...vad skönt att höra att det är fler som har en sån där låda. Har oxå lust att sätta fyr på min. Men då eldar man väl upp något viktigt som döljer sig där:o

Kram Helena

Nattmia sa...

Sån låda har inte jag ;-) *förträngt*

Ledighet låter skönt.. Jag jobbar ju hela julhelgen, ja inte julafton men resten av helgen och så jobbar jag hela långa nyårshelgen med.. Men men, är ju så när man jobbar inom omsorgen..

Ha det gott nu och fredagsmys ordentligt..

Kram Mia

catthie sa...

hej Vännen
inget inlägg hos mig men jag tittar gärna in hos dig. Hoppas du får njuta rejält av ledighet.
sköt om dig och ha en trevlig kväll.
kram
Catthie

Feelings sa...

Hahaha!!!
Japp, japp...en sån låda finns även här! Gillar namnet som "BertaStina" gett sin låda, Ufo är ganska träffande!!!
Förstår att du vill sätta fyr på sakerna, det har jag känt massor av gånger... Och varför kan inte "nån" ta och städa alla bra-att-ha saker?

Underbara bilder på din favvo hörna!

Ha en underbar kväll!

Kramar/
Luiza

Nyanser av vitt sa...

En låda?!?!?!Tyvär har jag tre såna just nu men under ledigheten så ska dessa bli en...nåja två då
Ha en mysig helg
Kram

Mitt Måleri sa...

hej
en skräp låda de har nog dom flesta =) vacker hörna på ditt kök ...ser väldigt mysigt och inbjudande ut. Hoppas du får en skön ledighet
kram pia

Roses, angels & white homes sa...

Hej! Ja visst är det gott med en massa grädde hihi. Å skräp lådor är roliga hihi. Tack ja glasen är fina att dricka ur hihi! Ha det bra kram

Gunilla sa...

Hej.

Jag har också en sådan "Det är bra att ha låda" ibland gör jag riktiga fynd. Med tanken tur att jag inte slängde det för nu kommer det till användning.
Jag tror att någon form av skrotlåda finns hos var ock en.

Och vilken lyx att få vara ledig så länge men du har nog förtjänat det.

Jag jobbar ända in i Julen och sedan mellandagarna också. :(

Men jag behöver ju inte gå på Mellandags rean.

Ha det riktigt gott.
Njut av din ledighet.
Ha en riktigt trevlig Jul och ett Gott Nytt År.

Kramen/Gunilla

märta sa...

Visst har vi en sådan låda här också, det värsta är att det finns en i köket, men även vid datorn osv. Skönt med lång ledighet! Här har vi kallt och massor av snö, hoppas att hela landet får en sådan jul!
Ha det gott!
Märta