måndag 28 december 2009

Kvällen i bilder....




Normalt sett åker julen ut nyårsdag men idag började jag småplocka lite o VIPS så var allt borta! Vi gick igenom huset som en tornado..
På bilden nedan är det den omtyckta godis-skänken det enda minnet som finns kvar av julen. Det får stå tills det är uppätet..ja inte skänken då alltså utan godiset.




Härinne i mitt nya ljushus är det tänt men ingen hemma?? ;)



Älskar min lilla ljusbricka, vinet med en skvätt sprite i är inte heller att förakta..mums!!

MEN förresten..idag dog blixten på min kamera!? Vi har pillat o grejat men icke! Någon som har erfarenhet av detta fenomen??
Tillsvidare får ni stå ut med skumma bilder... *Ler*

Kramen till er alla!




21 kommentarer:

AkH sa...

God fortsättning, hoppas du har haft en skön jul! Kram Anna-Karin
hemochting

Inredningsfrun sa...

Oj, så snabbt julen åkte ut! Här hemma får den vara kvar ett tag till. Men det är alltid lika skönt när man rensat ut den och får plocka in härliga vårblommor!!

Gott Nytt År önskar Inredningsfrun

märta sa...

Oj vad snabb du är! Här är julen kvar ett bra tag till, kanske till 20nde knut. Men man vet ju aldrig när andan faller på att städa. Fast här ska hinnas med en del julkalas medan julsakerna är kvar, en tradition som lever kvar här på landet och i min mans släkt.
Ha en god fortsättning och ett gott slut och ett gott nytt år!
Märta

Nattmia sa...

Tycker de skumma bilderna var mysigt vackra.. Men tråkigt att blixten dog, hoppas ni får liv i den igen..

Kram Mia

sylvia sa...

ja da var du raskere enn meg i år.
litt lei jul jeg å ,vil ha vår nå.å nyttår,
klem fra sylvia

Shabby chic & lantligt sa...

Vi bor ca en mil utanför Landskrona, ute i en lite by kan man väl säga......
Nej vi har inte flyttat in i den Finska bastun men har bara en månad på oss att göra den bebolig, hahaha hur vi nu ska hinna det. Sätter in bilder efter hand på bastun,
Kram
Sanne

Njut i din trädgård sa...

Jag har inte börjat rensa ut julen ännu, men det brukar gå till på samma sätt. Det är mysigt att plocka fram julen men ack så skönt att rensa också tycker jag.

Gott nytt!

Måd - My Precious Home sa...

Klok tjej är du som fixade bort allt i ett nafs, min tur imorgon, granen åker först....tycker det är helt ok att ta bort julen när julhelgen passerat.....

Bilder utan blixt är många gånger mycket finare än de med blixt....

Min kamera kan ställas in så att den tar ett kort med blixt och ett kort utan, himla bra, och ofta väljer jag att spara det utan....

Men det är klart att blixten ska fungera ändå, så jag hoppas att ni lyckas "pilla till det" :o)

Kramar från mig!

Måd

Livet på Berget sa...

Vilka härligt skumma bilder, din ljusbricka är jätte fin och så godisbordet....försökte sträcka mig in och norpa en men det tog stopp...konstigt...
Så du har redan rensat bort julen, det brukar jag också göra men iår är det så mysigt hemma så jag vill liksom inte riktigt. Ska dra ut på det men minigranen ska ut snart den barrar så himla mycket. Ja visst ska du få se vart bordet hamnar, har en plan vi får se hur det blir. Kanske jag behöver gå förbi Lilla Provence och inhandla en grej för att det ska bli som jag tänkt:).
Ha en skön dag!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Måste bara säga att din blogg gör mig glad! Ni verkar vara en underbar familj:)
Kram/agneta

Uttan sa...

Ja det är väl för konstigt jag älskar julen och dess förberedelser men Nu vill jag ha bort den men jag får nog vänta ett tag till.
Men kanske jag kan ta nått....

Ha det bra på årets sista dagar!
Kram!

SuurellaSydämellä sa...

Så vackert !

Anonym sa...

Tittar inom och önskar er ett gott slut och ett riktigt gott nytt år!
Kram/Sofia

LjuvligtLantligt sa...

Hej Sofia.
Önskar er detsamma!!
Kram Git

LjuvligtLantligt sa...

Hej Agneta!
Tack för den kommentaren..den värmde gott kan du tro!
Kram Git

Lokki sa...

Du den blitzen er det ikke så nøye med, du får jo så stemning i bildene dine, de er som sløret av gull!
Vakkert er det ❥
Ønsker deg alt godt for resten av dette året og det kommende 2010!
Vi blogges *)
Klem Lokki

Fröken Tindra sa...

Jag tycker att de skumma bilderna är väldigt mysiga och stämningsfulla. Men vilket gottebord!! Eller skänk... Vilken tur att det inte är hela den ni skall äta upp! ;0)
God fortsättning!
Kram!

Caroline sa...

Jag gillar också dina bilder rutan blixt! Men ibland behöver man den trots allt! Hoppas du har haft en bra jul och bra mellandagar med någon ledighet! Som student slöar man lite mer än var man borde vilket kommer resultera i panik i slutändan. Att man aldrig lär sig! Kram Caroline

Caroline sa...

vad kul med trädgård! Önskar jag hade en också! Vet inte riktigt vart du bor, men såg att det var i Skåne iaf. Så mitt tips är att åk ut till Alnarp och titta på deras sortiment av perenner, där kan man få inspiration och se hur växterna ser ut när det vuxit till sig lite i jämförelse med plantorna man ser i plantskolorna! Sen är det bara att läsa på... Boken Perenner av Marie Hansson och Björn Hansson är mycket bra! Dom har bra tips på plantavstånd, goda grannar och annat som kan komma väl till pass! Lycka till!

Nyanser av vitt sa...

Fy vad tråkigt med blixten. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig.
Gott Nytt År!
Kram Agneta

Elsa och Helena sa...

Tittar in för att önska dig ett GOTT SLUT och ett GOTT NYTT ÅR!

Kram Helena