onsdag 30 december 2009

Kameran tigger STRYK!


Ja julen är ute..nästan.. Vem kunde kasta dessa sötnosar?!
Satte dem i mina vackra koppar som jag ärvt av min mormor.



Dennna vackra grupp fick jag av min mor på lilljul.
Kolla in krukan, ögongodis!


Blixten på kameran är fortfarande död, ifall någon i min familj läser detta så önskar jag mig en ny kamera i födelsedagspresent!
Under tiden ska jag smöra för dottern som råkar ha en väldigt bra kamera.. Övningsfraser för smörandet:

"Du är SÅ fin min lilla ängel, får mamma ta en bild på dig med din kamera?"
"Men oj, här ligger visst din fina kamera o skrotar, får din snälla mamma låna?!"
"Jag har ordnat jättebra kamera-batteri, ska vi testa i din kamera?"

Funkare inte detta så ligger inte mutor långt borta :)



12 kommentarer:

märta sa...

Vad fint det blev att sätta hyacinter i kopparna!
Hoppas att någon förstår det där med kameran! För visst är vi beroende av en som fungerar, man klarar sig inte länge utan den!
Önskar dig ett riktigt Gott slut och ett Gott Nytt År!
Kram!
Märta

Livet på Berget sa...

Jätte fint med med hyacinterna i kopparna och krukan är ju super snygg! Tur att ni har en extra kamera i huset, du har aldrig funderat över att tjuvlåna så slipper du både smöra eller muta:). Du kan ju trösta dig med att hon säkert tjuvlånat nått av dig någon gång:).
Kram
/Sara

NataljaOblanskaja sa...

Det var en riktigt fin kruka du fått, den kommer nog till användning hela året kan jag tänka mig.
Ja dessa kameror, blixten brukar jag försöka hoppa över ändå, det blir liksom aldrig bra med den, eller så är det kanske den som håller i kameran man ska skylla på, hihi.

Ett riktigt Gott Nytt År på dig.

Camilla

Bianco sa...

Vad trevlig att du fortfarande har hyacinter kvar. Här har alla blommat över och jag saknar doften. Jag har två vita amaryllis som jag väntar på att dem ska slå ut, tänk om de kunde dofta som hyacinter;-) Krukan du har fått är verkligen fin, kanske kan några rara primulor få "bo" där i väntan på våren?
Kram

Sari sa...

Hejsan Git!

Jaså, julen är redan bortstädad hos er? Ja... några dagar till, sedan åker nog iallafall granen bort..
Sååå fina hyacintplanteringar!!
Här hos oss finns inte en enda hyacint, men jag njuter av mina fullt utslagna amaryllisar istället!
Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Sari

Nattmia sa...

Hoppas familjen läser här nu eller förstår dina pikar hemma ;-)

Kram Mia

Helen sa...

Hej!
Vilka härliga gamla koppar du har det blev mycket fint. Jag tycker dina bilder är jätte fina, så du är nog en bra fotograf. Jag önskar dig och din familj ett Gott Nytt År.
Kram/Helen

minvitamin sa...

Vill inte dottern sova över hos en kompis fram till sisådär trettondagsafton;)
Med list och styrka:o kommer man iallafall en bit på vägen..
Ha en himla bra nyårsafton och ETT GOTT NYTT ÅR!!
Nyårskram!/S

Oooops glömde;de små kaffekopparna med hyor i är supersöta.Krukan är riktigt ruff och tuff!

lottens vita och gröna sa...

hoppas dina önskningar faller in, men jag tar aldrig ever med blixt, kanske om det är nåt speciellt med barnenn som man vill minnas, tycker iaf att bilderna är urfina!!! önskar dig git en härligt 2010 och en härlig afton!

varmkram lotten

lottens vita och gröna sa...

hej igen sötis!
tar bilder på kvällarna med, då använder jag stativ och ökar bländaren, jag har en systemkamera och det är lite enklare att ta bra bilder då, så tjata dig till en sån, fniss, det är vääääääääärldens roligaste leksak!!! varmkram lotten

LOTTA sa...

Tittar in och önskar dig ett riktigt Gott Nytt År 2010!
Kram Lottas Home

catthie sa...

hej där vännen
då önskar vi oss samma - min kamera är bara ....så jag hoppas jag varit snäll, det visar sig då man fyller år..
önskar dig ett gott slut och en bra början på nästa..
kramar Catthie