lördag 26 december 2009

Julen i sammanfattning.

Kolla in vad fina saker jag fick av barnen o min blivande!!


Ljushus..såå vackert! Fatta hur glad jag blev!

Ja vem behöver inte en bra kräm i fin förpacking?!

Pyjamasen är från Kapp Ahl, den skönaste jag någonsin haft! Tyget är av mjukaste bomull..

I´m going to a spa..fyyy vad bortskämd jag känner mig!
Vi gav blivande maken parfym, coola strumpor, lotion o duschkräm plus en armbandsklocka.

Nästa vecka fyller han år..Jag har stenkoll på vad jag ska köpa!
(NOT! Förslag?? *paniken smyger sig på*)



Hade ni en bra Jul?? Vi hade det mys ända tills ca kl 18 på kvällen då 9-åringen började klaga på att han inte mådde så bra.
 Efter en stund förstod vi att det var allvar så vi körde hem från Julmiddagen hos svägerskan i ilfart med kräkpåse i näven på barnet.
 När jag låste upp ytterdörren springer 9-åringen in på toa och KRÄKS som en galning o lite annat smått o löst ;)
Detta pågick resten av kvällen/natten.
Nu mår han fint men vi andra är livrädda!! Alla går o frågar varandra: "Hur mår du??" "Jag mår bra..du då??"
När yngsta sonen sprang runt o gjorde kräkljud blev vi andra helt aggressiva och förmanade att: "DET är minsann INTE ALLS kul i detta läget!"
Kräksjukan har dödat vår humor!!

Kram


9 kommentarer:

minvitamin sa...

Haha...jag tyckte det var kul iallafall!!
Stackarn,han kan ju inte rå för att han har fått mammas humor;)

Kramkram/S

Villmarkstausa sa...

Heldig du er;-))
Ha en god romjul;-))

pysseltanten sa...

Usch ja...huuua mej...
Hade själv kräksjukan för en månad sen...låg helt pall i en vecka...Fyyy sjutton...
Vilka fina klappar du fått!
Låter som att ni hade en bra jul, trots allt...=))
Ha en härlig fortsättning på julen...
Kraamizar Git

sylvia sa...

å nei å nei så dumt det ble,godt å høre han er bra nå ,å at dere ikke er smittet,
herlige gaver,
ønsker dere gode romjulsdager.
klem
fra
sylvia

Tant Brun sa...

De va fina klappar de:)) kram Bibban

Nattmia sa...

Stackarn.. Kräksjuka är ingen lek :-( Hoppas han mår bättre nu och att ni andra klarat er..

Vilka fina julklappar du fått..
Presenter så här efter jul är inte lätt.. Min dotter fyller år 1 februari och man funderar på om man var klok som födde barn så tätt in på julen.. ;-)

Kram Mia

Tro hopp och vitt sa...

hejsan. Sicken härlig blogg du har. Jag gav bort Gocart till min gubbe när han fyllde år och så ringde jag runt ca 8 kompisar till honom och frågade om de ville ställa upp. De hade jätteroligt! på kortet til gubben skrev jag att han skulle möta: Kalle "gasfot" Andersson. viktor "däckskriket" Karlsson osv.

kram från Jenny

NataljaOblanskaja sa...

Ja, typiskt att bli sjuk över jul,
har två sjuka barn hemma och går och känner efter hela tiden, är jag inte lite yr? lite varm? ont i halsen?
Vilka härliga klappar du fått, spa det låter det.
Ha en god fortsättning
Camilla

catthie sa...

Hej Vännen
Usch för kräksjuka - det har vi legat i för några jular sedan, inte skoj alls.
Hoppas ni slipper.
Så super fina julklappar du fått :o)
önskar dig god fortsättning
kramar Catthie