onsdag 9 december 2009

Gott o blandat!


Vingarna jag vann av Sara (livet på berget), hjärtat jag vann av Sylvia (hjemmebest) och vackra kransar som jag tillverkat (skryt skryt)


Favvo-krafs på min trådbricka..


Men Git..var har du fått tag i den söööta ängeln tänker ni.. Jo den har blivande maken tillverkat medans jag tråkade ut honom genom att blogga varenda kväll.. Han tänkte slänga den men no no,den är MIN!



Blivande maken har tillverkat huset, barnen o jag pyntade det.
Förra året gjorde han en kyrka som blev jättefin men när han frågade vad jag tyckte så började jag fnissa!?! Stackare..han blev helt knäckt!
Detta året fick jag verkligen skärpa mig för att inte upprepa detta märkliga oförklarliga beteende!

Försökte ta fler o bilder på annat härhemma men slutade med att jag låg i fosterställning på golvet o pep: "Ljuset..finns inget..kan inte fota.."

Kramkram


15 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Jätte fina kransar!!! Fortfarande besatt:).
Ängeln och pepparkakshuset är jätte fina! Inte kan du skratta toka, han är ju jätte duktig ju:).
Ja ljuset, det kommer åter i slutet av februari. Då är det ljust till kl:16.00 dvs i början på April räknar jag med att hinna fota när det är ljust,
Kram
/Sara

Home No.1 sa...

hej=)

hahhaa starkars blivande maken huset är ju kanonfint!

Kram Annica.

pysseltanten sa...

Alltså....jag har FORTFARANDE inte vant mej vid att du OXÅ heter Git...=)))
Så när du skriver Git sådär mitt i inlägget...så HOPPAR jag liksom till...hihi...
Makens hus e ju suuuperfint...
Ängeln likaså...o dina kransar e SUUUUPERFINA....=)))
Ha de gott nu din tok...
Kraaamizar från en Git till en annan....=)))

sylvia sa...

hei på deg.
koselige bilder du har her i dag,kselig du liker hjertet..fint du har arrangert det,
nydelig engel din sambo laget..
å pepperkake hus,skjønt.
flinke dere er hos dere.
ha en koselig kveld.
å tusen takk for hilsen hos meg.
klem fra sylvia

catthie sa...

hej
vilken huslig man du har :O) så fint pepparkakshus, där tryter mitt tålamod till ett pepparkakshus.
jätte fina kransar har du gjort. och vilken söt ängel du fått av gubben igen :O)
allt gott till dig vännen
kram Catthie

Tant Brun sa...

Det luktar pepparkaka ända hit;))
Kram

Nattmia sa...

Du får ju inte skratta åt hans fina verk med pepparkaksdegen..;-) Huset är ju jättefint..

Ängln han fått till var med ursöt.. Och dina kransar, jättefina och med dina vinster så blev det perfa..

Kram
Mia

vita zara sa...

Hej
Ja du ha rent sanslöst gullig sambo det förstår jag, men vad skrattade du åt då?
Ja ibland så kan man ju inte förklara sånt, det bara kommer, eller hur.
Gulligt pepparkakshus, och dina kransar är jättefina, du har helt rätt du behöver mer ljus, när du fotar.
Visst är det trist att fota nu, om du vill ha tips så kan du ju lysa med en strålkastare(spot) på motivet, du har ett sånt fint motiv där i favvokrafset, så det är lite synd att bilderna blir gula, man kan också behandla dem i nåt fotoprogram.
Jag har haft stora problem, men just samma sak, för jag har en utlottning nu och den vita duken blev inte bra på bilden, men då tonade jag ner nästa all färg, om du nu inte är intresserad av tipsen så ber jag om ursäkt, om du är intresserad så lycka till.
Kram Zara

Lokki sa...

Vet du hva?
Du er et realt humorinnslag!
Jeg ler så godt når jeg leser innleggene dine, og i tillegg er bloggen din så vakker!
Du har en egen stil, jeg liker den!
Og han mannen din er skikkelig kreativ, en skjønn engel*)
Ønsker deg en finfin torsdag ❥
Klem Lokki

Feelings sa...

Han é ju jätte duktig!!!!
Tänk om min man skulle komma på idén att göra ett pepparkakshus... hehe, ja det skulle nog få mig att fnissa lite oxå..

Ha en underbar dag!
Kram/
Luiza

No.15 sa...

Hej!...har varit på bloggrunda och hittade hit,mysigt här hos dig!
Ha en bra dag!

min vita dröm sa...

Fina kransar....och..jag hade också såna vingar...som barnen "lånade" så det blev inte så mycket kvar av dom...så nya står på min önskelista av tomten.

Hoppas att ni har en mysig tid med julförberedelser.

Kram på Er hälsar Sari

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan!!
Så kul du ville va med på min tävling!!
Kul att läsa svaren;)
Å såsött peppishus!!!


Kramis Millan ♥

Emmas utsikt sa...

Hahahaha jag bara skrattar mig till sömn här. Du är för skojig!

Fiiint hus!

God natt,
Emma

Sjabbig men chic sa...

Men han är ju jättehändig den blivande maken! Och det är du med. Vilket par minsann!

Kram Lisa