tisdag 8 december 2009

Fantasilöst inlägg..


Ibland har min blivande lite dö-tid på jobbet, då gör han små hantverk som denna med våra bokstäver i. Han e gullig han.. (Puss på dig däruppe i Sverige någonstans..)



Får nog ge p-piller till vår Tabasco...



Här ser man ett klassiskt och beprövat sätt att skrämma små svin halvt till döds av en kamerablixt. De är fortfarande lite halvblinda tror jag..

Detta var dagens, kanske tom årets mest meningslösa inlägg.
Jag citerar min 8-åring som avslut:
 " Vad är meningen med livet när man bara gör samma saker hela tiden, äter, sover, går i skola eller jobbar o sen börjar det om igen nästa dag?!"


Ha en skön kväll alla!


16 kommentarer:

Helen sa...

Hej!
Vilken rolig och fin blogg blogg du har, härliga bilder. Du har en mycket klok son också för vem känner inte som han ibland. Själv är jag en alldeles ny bloggare och har upptäckt en ny värld, jättekul. Titta gärna in på min blogg och lämna en kommentar.
Kram/Helen

Lokki sa...

For en klok 8-åring du har!!
Bloggen din er kjempefin og jeg lo godt av innlegget ditt*)
Ønsker deg en god kveld og uke!
Klem Lokki

Roses, angels & white homes sa...

Hihihi p piller till er Tabasco hihih ja vilken söt lite en den fått. Tack ja äntligen vann jag den med alla delar. Oj jag har då budat på många jag. JA snart är det dragning åå håller tummarna! Ha det bra vi hörs kram

Gunilla sa...

Tack för titten hos mig.
Jag har inte fattat än att jag vann din fina klocka. ;o)
Grabben din är en vis ung man,( handrog ju mitt namn så ge han en kram från mig).
Vi hade marsvin ett tag men de blev så många så tillsist for vi till en djuraffär för att ge bort ungarna, men vi fick ge dom till en ung familj med barn som så gärna ville ha marsvin(Vi hörde deras samtal) så vi frågade om dom ville ha våra. De blev ju jätteglada för de hade tänkt köpa, (våra var gratis.)Ibland känns det riktigt bra.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

Mitt Måleri sa...

hej
vilken klok liten son du har...visst kan man undra ibland =) och svinen är ju bara bedårande söta...inte alls ett meningslöst inlägg tycker jag =)
kram på dig
pia

Livet på Berget sa...

Smart kille du har. Han har redan insett hur livet är och kommer se ut:). Måste säga att de där marsvinen är urgulliga, är helt såld på dylika små gnagare. Till min mors förtret matar jag skogsmössen i stugan. Hon har hämnats och gömt fällor lite här och var, men jag kom på henne i somras den rackarn. Nå men vad trist att det inte blev någon shoppingorgie. Det piggar upp som inget annat. Jag är också helt besatt av leggings, är inte det det bästa mode någon kan ha kommit på. Nylonstrumpor måste vara det sämsta, fy för det. Nä nu ska jag försöka ta mig till sängen är fruktansvärt trött.
Kram
/Sara

Sari sa...

Tänkvärt citat från sonen din!! Ja, så kan det ju kännas ibland! Samma, samma hela tiden...
Han är riktigt pysslig, din blivande!! Charmigt!
Fin familj du har! Hihi!!! Roligt inlägg du gjort om familjen din!
Ha det så bra!
Kram Sari

Emmas utsikt sa...

Hihihihi bästa inlägget jag läst ikväll!

kram
Emma

min vita dröm sa...

Godmorgon Git,

Vad duktig han är din blivande ;O)

Vilka filosofer dom är de små barnen, man får minsann höra både det ena och det andra.

Ha en underbar dag idag.

Kram

NataljaOblanskaja sa...

Känner igen mig precis, ibland vill man skriva ett nytt inlägg, men om VAD.
Tycker ditt blev ovanligt innehållsrikt, lite kärlek, lite spänning,(för de stackars marsvinen) och sedan lite filosofi./Camilla

mormorelsie... sa...

Hej
Tack för titten,va gulligt gjort av din blivande.
Så söta små marsvin du har där hemma.
Vilka tankar dina små har,brukar tänka lika ibland.
kram o ha en go dag.
ninni

sylvia sa...

hihihi..klokt barn du har..
herlig innlegg da,måtte å le av de to vettskremte marsvin..hihih.
ønsker deg en herlig dag.
klem fra sylvia

Ewas Lilla Boning sa...

haha den lille va söt =)
Tänkvärda ord från din son . jag köpte en hyacint i vitt och det funkar ännu .Så Tack för ditt tipps
Ha en bra dag
Kram Ewa

Nattmia sa...

Det var ett sött hjärta din man gjort...

Citatet från din dotter an man undra över ibland.. Fast sen kommer man på de där småstunderna emellan allt och tycker att livet är ändå ngt värt..

Kram
Mia

catthie sa...

Hej där...
kloka ord..
så fina marsvin ni har, vi har haft 4 st tidigare, men nu finns här en dvärghamster - en katt - 2 hundar. finns det hjärterum finns det...
ha en trevlig kväll
kram
Catthie

Helen sa...

Hej!
Tack för ditt gulliga svar jag blev jätte glad. Jag har lagt in din blogg på min blogglista så jag kommer att titta in då och då. Lycka till på min tävling.
Kram/Helen