söndag 13 december 2009

En del av v-rummet.


När granen kom in igår så drog detta med sig en om-möblering av vardagsrummet, man kan oxå kalla det VIP-rummet då det är där alla viktiga personer hänger.
Blev en bild på den vita delen..som om den andra delen skulle gå i rött då eller?! *trög*

Vi var på en liten o då menar jag liiiten marknad där vi bor idag, de sålde enbart eko-grejer o det är ju bra OM man nu vore miljonär och vill betala 28493 kr för ett ynka stearinljus enbart för att veken kommer från ett eko-får??

Blev lite sur för jag ville verkligen köpa något men barnen tyckte vi skulle prioritera mat resten av veckan istället för ett ljus åt sin mamma, lite ego av dem om ni frågar mig! ;)

Ha en skön söndag!

(Bara 5 dagar tills det vankas 3 veckors ledighet!!)




11 kommentarer:

Nattmia sa...

Gud vad fint ni har det i ert "vip-rum".. Verkligen jättesnyggt..

Du frågade om det var långt för min son att åka i morron och ja jag tycker det.. 16 mil enkel resa är det så ett par timmar som jag kommer att vara orolig på dit vägen och ett par på hemvägen.. Men det går säkert bar men jag hoppas det inte kommer mer snö i natt eller i morgon..

Kram
Mia

catthie sa...

åh 5 dagar! vi jobbar även 21 och 22 pust..nå men sen blir det ledigt välbehövligt :0) toppen fint ni har det.
allt gott till dig vännen
kram
Catthie

Emmas utsikt sa...

Vem behöver mat när man kan värma sig vid ljuset? Häh? Har de tänkt på det barnen?!

;)
Emma

vita zara sa...

Hejsan Git
Så snygggggggggt ni har fått det där, med alla dina shabby chic föremål, jag gillar den stilen jättemycket, men färgerna vill inte lämna mig, så det blir lite si och så, med det där, konsekventa.
Du jag glömde fråga vad du jobbade med, du sa att du inte lägger ut bilder på grund av ditt jobb, så jag blev nyfiken.
Jag har ju varit starkt mot det först, men så kom jag på att jag varit med i media rätt mycket under en period så jag beslutade mig för att jag personligen inte skulle bry mig om det där.Men barnen däremot lägger jag inte ut.
Ja menar du verkligen- tjugoåtta tusen fyrahundra nittiotre kronor, eller menar du två tusen åttahundra fyrtionio kronor och tre öre?.
Jag fattar inte.
Inte kan väl ett ljus kosta över tjugotusenkronor.
Det kan väl inte stämma?
Ja du har då i alla fall ett jättefint hem.
Kram Zara

min vita dröm sa...

Hoppas att ni hade en trevlig dag på julmarknaden trots att det inte blev några inköp. Vi handlade inte något heller...mer än lotter...som inbringade några mer eller mindre tjusiga vinster.

KRAM KRAM

Livet på Berget sa...

Hihi, ja detta eko shoppande försöker jag mig också på då och då men det är så lätt att liksom halka in på den vanliga avdelningen där allt är så mycket billigare. Man är ju en massbrännare av ljus så då får de ju inte kosta skjortan. Men så snyggt du har Git, verkligen tok fint.
Ha en bra måndag!
Kram
/Sara

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron Vännen!vad skoj med marknad.Vad dyrt för ett ljus skulle aldrig funka här .När vi åker till Ikea blir det alltid 10000 värmisar.Vad underbart härligt och kanonfint du har det.Ha en härlig måndag kramizar Rita.

NataljaOblanskaja sa...

Hejsan,
har ni hunnit tagit in granen redan? Själva har vi inte hunnit skaffa någon ens.
Visst är det surt att allt ekologiskt ska kosta skjortan, för som du(dina barn) säger man måste ju leva också.
Ha en underbar vecka/Camilla

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad fint! Och åh, vad härligt med lång ledighet!

Kram Lisa

Elsa och Helena sa...

Hej! Vilket vackert VIP-rum du har...där skulle jag inte ha något imot att vara:)

Tråkigt att altt ekologiskt ska vara så dyrt...och även om barnen inte tänkte på sin mamma:) så har du väldigt kloka barn:)

Kram Helena

Sari sa...

Vad fint ni har det!!!
Och en sån fin julgran ni hittat!!
Ja, jag skulle också vilja handla mer miljövänligt, men varför måste det vara så mycket dyrare då.......?
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Sari