tisdag 3 november 2009

Paket och bloggande..

Hämtade paket idag som var såhär vackert inslaget! Det innehöll 2 av dessa vackra kransar som jag beställt härifrån--->http://louiseinterior.jetshop.se/default.aspx
Nu hänger de så fint på min gigantiska (kan även beskrivas som 2 rok) o nymålade hallgarderob.

Samtal med sambon i somras:

Sambon -Varför skaffar du inte en EGEN blogg istället för att bara titta på andras? Du hade tyckt det var kul ju!
Jag - Njae..(jätte-tveksam) Du vet att om jag gör det så blir jag som besatt och uppslukad av det..kommer troligtvis varken äta,sova eller vara social!
Sambon -Ähh, SÅ farligt kan det väl inte bli, klart du ska ha en blogg!
Nu:
Sambon -Du...kan vi inte ha lite mysigt ikväll med tända ljus o så?
Jag -Jaaa...jag ska FÖRSÖKA att inte blogga, inte så mycket iallafall..
Sambon -(skrattar högt..länge...sen tystnad)
Jag är helt oförstående till detta påhopp..

13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilket gulligt paket.Åhhhh vad fint hjärta.Supergulligt.Det är samma här min Älskling tycker oxå att jag bloggar för mycket.Jag trodde inte att det skulle vara så skoj och ge så mycket och alla go och gulliga bloggvänner.Ja ha nu en skön kväll kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

bc owner sa...

Jättefin krans.=)

Kan inte förstå att han skrattar...;-)
När kompisen föreslog att jag också skulle börja blogga tittade jag lite konstigt på henne och skrattade. 'Vad sjutton ska jag blogga om??'
Jag startade en blog och tänkte att 'jaha, och nu då??'.
Trodde aldrig att det skulle vara så kul att blogga. När man inte gör inlägg så finns det alltid nåt kul att dekorera bloggen med.

Att man sen dessutom hittat fler nya vänner genom bloggandet är definitivt inte ett minus.

Klart att det är svårt att slita sig.=)

Kram Jenny

Livet på Berget sa...

Hej där men vilken vacker krans!!!
Ja du visst är det kul med bloggandet. Jag är så glad för att jag började med detta. Det är dessutom ett bra "sällskap" alla ensamma kvällar. Skönt att man inte har någon som klagar på detta heller, Mini somnar ju som en stock vid sju och så har jag fritt fram att blogga på:).
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

catthie sa...

Hej
känner igen mig, det blir en del sittande vid datorn - men det är ju så trevligt..fint hjärta :) ha en trevlig kväll/Catthie

Nattmia sa...

Ha ha.. Ja det var ju hans idé då iaf ;-)
Lätt att fastna i bloggvärlden.. Perfekt med en sambo som jobbar kvällar varannan vecka, då kan jag sitta här och läsa :-)

Kram
Mia

AkH sa...

Ja, så kan det vara! Jag har tur som har en man som älskar fotboll och som ofta tycker att det är skönt att jag bloggar en del kvällar så att han utan dåligt samvete kan se på fotboll! Bara man bloggar i lagom dos, så att det inte blir till en stress! Men visst är det roligt!
Må gott! Anna-Karin
livetharochnu-akh

Sari sa...

Vilken vacker krans du köpt!!
Ja, man blir lätt sittande vid datorn när man väl satt sig..... Undrar hur mycket tid jag ägnar åt detta bloggande egentligen.... Måste passa på nu, för när jag börjar jobba igen, finns väl ingen tid till varken bloggande eller pyssel, är jag rädd för....
Kram Sari

Smultronlycka sa...

Så underbart fin krans!!
Jag känner igen det där att bli uppslukad av bloggen.
Nu har det blivit lite mindre bloggtid här hemma men tidigare så kom det väl en och annan kommentar från min sambo :)
Så fina saker du shoppat som jag såg i tidigare inlägg!
Den där plåt-vägg-krukan var så söt!
och de vita kopparna,jättehärliga!!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Anna

Smultronlycka sa...

Hej igen!
Nej jag har bara plattorna för hemmabruk :)
Men det skulle vara kul att göra hantverk och leva på det..
Jag hoppas på lotto vinst då ska drömmen gå i uppfyllelse ;)
Ha det gott!

Anonym sa...

God morgon el god natt?!
Känner också väl igen det där orden ang bloggande,när min var i "full gång". Saknar det ibland faktiskt.Älskar att skriva av mig ang både det ena och andra. Men eftersom jag ibland var lite FÖR ärlig,fick jag stänga ner min älskade blogg ;-( .
Nu har jag snart avslutat nattens arbete och sängen väntar!
Ha en underbar dag
Kram/ Sofia

LjuvligtLantligt sa...

Till Sofia.

Vad för sorts blogg hade du? Vill du svara privat så finns min mail i vänster-kolumnen.
Kram Git

Hanna sa...

Så fint.
Ha en bra onsdag.
Kram
Hanna

Ewas Shabby Chic sa...

Spännande med paket fast man vet vad det är i dom .Jättefin krans .Här blåser det storm .och en och annan snöflinga kommer ner .Vill bara krypa ner i soffan med någon bra bok .men det är snart jobb som väntar mig

Ha de gott
Kram Ewa