fredag 20 november 2009

På begäran-mitt kök.


Vissa ville se mer av mitt kök, även om det ej är färdigt ännu så viker jag mig klart för er önskan!
Det ska upp fler hyllor, en vägg, målas etc..ja ni vet sånt som egentligen inte tar tid men som man ibland drar på för att man är trög o lat. Idag är vi det efter att ha städat..sitter o små-nickar i soffan o funderar på livets STORA fråga- VAD ska vi ha till middag???

                                           

Här är kaffe/The-hyllan, här ska upp hyllor så fort IKEA  vill samarbeta o ta hem efter fler än 2 i taget..suck!

På vasken har jag tvål o diskmedel på två pumpflaskor som står på en liten silver-bricka.





Har slitit loss (ja vi snackar slita, banka, såga, bräcka. Det satt fast som om livet hängde på det!) handtaget i plast o ersatt med vackert band.

Det svarta bakom flugnätet är en wok-panna som vi aldrig använder, man kan ju nu undra varför vi har kvar den? Återkommer när jag har svar på det....

Ha en skön fredagkväll alla!

Kramkram

12 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Åhh ett så fint kök du har med lantlig härlig känsla. Det är så snyggt att inte ha överskåp...utan öppet med hyllor som du har.

Ikea kan krångla dom...har oxå erfarenhet av det.

Kram Helena

Roses, angels & white homes sa...

ME LOOOOOOOOOOVE !! åh så fint och härligt kök du har! Tack för att du delar med dig!! Underbart underbart! WOW kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilkethelt underbart kök du har.det gilladejag....Ha nu en mysig kväll lkramizar ~~~~RITA~~~~.

Livet på Berget sa...

Ni har verkligen så himla fin kök! Kan tänka att ni bara älskar att laga mat där.
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Nattmia sa...

Allt är supersnyggt i ert kök.. Gillar diskhon..

Kram
Mia

min vita dröm sa...

Hejsan igen,

Vilket härligt kök ni har. Vi håller på och flyttar vårt kök en trappa ner nu...och hoppas att vi kan spendera julafton där...hoppas hoppas

Trevlig helg !

Kram Sari

Emmas utsikt sa...

Å så fint! Väldigt behagligt.

Klart du ska woka! Det är ju jättegott! Gör det en gång i veckan. :)

KRAM
Emma

min vita dröm sa...

Hej igen,

Ja just nu är köket på övervåningen. På bottenvåningen har det varit en affär förr, men vi ska ha vardagsrum, kök, toa och tvättstuga där nere och alla sovrum uppe istället.

P.S. Wokat är mycket gott :O)

Ha en underbar helg med familjen du med.

Massor av kramar från Sari

catthie sa...

Hej Git
vilket underbart kök ni har - ropade på sambon så han fick kika och sa - nu får du jobba i stugan. Köket ser så lantligt ut hade passat toppen i stugan, pärlspont har vi ju redan bestämt, men jag gillade dina hyllor och dekorationer..kramar till dig/Catthie

Sjabbig men chic sa...

Ja ni har ett superfint kök. Så hemtrevligt och mysigt!

Kramis Lisa

Hemmets ljuva stunder sa...

Hej hej

Gud vilket fint kök ni har !!!! jag är kär i lantliga kök själv har jag inte renoverat vårat...jag är i flytt tankar istället

Nu ska jag kika videre hos dig kram lisa

Mysiga lantliga ting sa...

Hej på dej!
Vilket härligt lantligt kök du har! JÄttefint.
Tack för titten.
kram Johanna