torsdag 19 november 2009

Nära döden upplevelse..


Nu ska jag berätta om en incident som jag och blivande maken var med om för ett tag sedan.
Vi skulle åka med en kompis och hans nya flickvän (flickebarn..) till grann-staden för att titta på ett uppträde, flickvännen skulle köra.
Här kommer en rad incidenter som utspelades under bilfärden/nära-döden-upplevelsen som kan vara en hint på att man kanske är en tveksam förare:

1. När de kom informerade vi henne om att hon ej hade några lampor igång på bilen, trots totalt  mörker ute?

2. Körde i över 100 km/h på landsvägar utan  hon ej kört på innan.

3. Körde slalom mellan lastbilarna på motorvägen med sin lilla lilla lilla bil i minst 130 (vid den tidpunkten tog blivande maken min hand o tittade på mig med sjuk skräck i ögonen o nynnade på "Närmre till gud än till dig")

4. Vid trafikljusen (som då lyste grönt) vänder sig flickan om o frågar oss: "-Är det min lampa som lyser grönt?"

5. Vid ett stopp för att handla så vänder hon sig om efter att ha startat bilen o frågar: -"Är bilen igång?!?"

6. När vi var framme så försvinner flickebarnet efter en stund, när hon kommer tillbaka så säger hon:" -Jag glömde ta ut nycklarna från bilen"

7. När vi andra fick varsin drink så vill hon ha vin och blir helt frågande över VARFÖR hon inte kan dricka lite vin bara för att hon ska köra..

8.  Senare den kvällen satt jag o blivande maken på en buss på väg hem till staden, Totalvägrade att åka en meter till med flickan! :)


7 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Hahaha, nu skrattar jag gott! Men jag förstår ni inte gjorde det då... Vilken toka...

Kram
Emma

Feelings sa...

Mmmm, jag har ingen kommentar på detta. (Fast jag har det)...
Haha!

Kul att du gillade din award jag gav dig.
Den är du värd, för att du är den du är.

Kramisar/
Luiza

Nattmia sa...

Herre Gud!!! Hur har en sån fått körkort??? Var det någon som berättade för henne varför ni tog bussen hem?? Hon behöver ju verkligen veta hur illa hon bar sig åt..
Man får ju rysningar av att såna befinner sig ute på vägarna..

Ha nu en fortsatt bra torsdag..

Kram
Mia

catthie sa...

Oj oj..fick hon körkortet på postorder, tur att det finns buss :)
kramar Catthie

Sari sa...

Oj, helt otroligt..... Jag förstår att ni tog bussen hem... Jag skulle ALDRIG mer våga åka med henne.... Huuu! Och det var ju inte bara EN sak som hände... Ja, vad säger man...
Ha det bra!
Kram Sari

Roses, angels & white homes sa...

Hej! Va? har personen fått köpa körkortet via ellos eller hihi? Ja idag har det varit en SUPER bra dag! Ska skriva lite om det sen. Jag ville bara gräva ner mig igår. MEN NU, NU händer det saker och då finns inte tiden att gräva hahah! Ha en fin kväll kram

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Hihi..ja..vad säger man;)
Hoppas hon fattar vinken, och lugnar sig i trafiken!
Susanne