måndag 16 november 2009

My life!




 Jag har enbart kikat in hos några av er de senaste dagarna och ångesten växer likt en alltför stor portion musli i munnen.. Jag skyller allt på mina barn, hemmet och livet i övrigt  :)  
 Häromdagen funderade jag lite på vad jag egentligen gjorde innan jag hade barn..tänkte länge o väl, vände och vred på minnet tills jag kom på det. Jo det här gjorde jag:

DÅ:
* Sov.
*Åt i lugn och ro precis NÄR jag kände för det och OM jag kände för det och VAD jag nu kände för.
* Shoppade utan stress och utan ångest.
*Hade vänner som man faktiskt umgicks med på riktigt.
*Festade.
*Jobbade över utan att planera för det flera veckor innan.
*Stressade aldrig, hade aldrig upplevt det och det verkade mesigt att "gå in i väggen".
*Gick till frissan titt som tätt.
*Åkte/gick var som helst på dygnets alla tider.
*Städade enbart när det behövdes, alltså väldigt sällan då ingen stökade till det.
*Hade minimalt med fasta utgifter.
*Var jag trött så vilade jag, ibland i flera timmar i sträck!
*Tränade.
*Handlade 1 påse mat då och då i lokala konsumaffären.
*Inga speciella måsten.


NU:

*Sova? Inte barnens fel men jag vill ha mkt egentid o är uppe läänge..länge..
*Äter antingen man vill eller ej kl 17 för då är barnen på svältgränsen.
*Springer race igenom shoppingcentrat antingen för att pojkarna håller på att dö av uttråkning eller väntar på mig därhemma.
*Umgås med vänner genom msn/sms.
*Festar=äter middag ute utan barn, går på krogen och nickar till av trötthet i baren kl 22.00
*Jobbar aldrig över, finns ej tid hur bra betalt det än är.
*Stressa och "gå in i väggen" är vardagsmat, balanserar ständigt on the edge.
*Frissan klipper endast barnen, jag gör det en annan dag.
*Har bytt ut härliga konserter/fester med kompisarna mot Busfabriken, akut-mottagningen och lekplatsen.
*Ordet "städa" har förbytts till "total sanering", naturen måste vara ren för alla löv o grenar ligger i vår hall!
*Utgifter..hahahhaha..snarare skuldsanering varje månad!
*Storhandlar enorma mängder för att några dagar senare mötas av en tom kyl!?
*ENBART måsten hela tiden plus denna ångest för att inte räcka till.

MEN, det går åt "rätt" håll nu, de börjar bli större och klarar mer och mer själva.. Nu ska man väl snart börja vänja sig vid "DÅ"-listan igen på gott och ont.

Känner ni igen er?? ;)

Ps. Ja jag älskar dessa barn över allt annat, tro inget annat!


4 kommentarer:

Nattmia sa...

Och jag tror att alla vi som har barn känner igen detta.. Nu är mina barn stora så jag nästan kan helt gå över på din Då-lista :-)

Ha nu en bra kväll..

Kram
Mia

Roses, angels & white homes sa...

Hej! ja du man känner igen delar av det du skriver. Oj oj. MEN vet du! Du besöker oss när du har tid! Ingen ångest eller panik ska du ha för det i alla fall. VI finns kvar här även om du inte hinner varje dag. Många har sagt till mig här också att det ska vara kul att blogga inget tvång. SÅ vännen ta det lugnt och ta oss när det känns att du har tid över! KRAM PÅ DIG

Livet på Berget sa...

Åh Git vet precis hur mycket du älskar dina barn och oss besöker du när du har tid. Familjen är ju mycket viktigare! Känner igen delar av det du skriver, har ju så liiiiten familj så det där med att bära hem stora påsar mat det blir det inte:). Däremot är det de där med tiden......man ska hinna så mycket och har ingen backup. Å pengar.....vad är det?
Ha de gott och försök att inte stressa ihjäl dig om det går.
Kram
/Sara

min vita dröm sa...

Ja...det mesta stämmer in väldigt bra...men vad effektiv man blir när man får barn...tar tillvara på alla ögonblicken.

Jag älskar också att pyssla och det är så mysigt att göra tillsammans med barnen. Har fått lite tips här på sin blogg.

Kram Sari