torsdag 5 november 2009

Mossigt inlägg ;)








Idag har jag riskerat livhanken för mossa! Naglarna rök, svetten rann, tålamodet testades , sinne och kropp utsattes för värsta möjliga stress och press..vi snackar Ica Maxi i rusningstid.
MEN det var värt det, 2 påsar räckte till allt detta men jag kommer lätt att köpa flera löpmeter till innan jul för GUUUD vad kul det var att greja med detta. Både tid o rum försvinner o jag känner samma glädje som när man ska åka till Ullared för att shoppa loss :)
Ha en skön kväll alla!
Kram





17 kommentarer:

Angels, roses & white homes sa...

ÅHHHH så vacker med alla ljus! Och du din blogg!! Så fint! Ja har hittat flera länkar men jag fattar ju inte hur man gör hihi! Å snälla du som raggar och hjälper mig kram

Livet på Berget sa...

Men hallå där! Här har vi en tjej med mossiga talanger, det ser jag det. Jätte fin Git!! Men vag gjode du på Maxi när nalgarna rök??????:) Du är välkommen in till mig för att delta i min tävling.
Ha en fortsatt skön kväll!
Kram
/Sara

catthie sa...

Hej Git
Vad gör man inte för lite mossa - och snyggt blev det...måste inköpa lite jag med till advent. kramen Catthie

hemma hos lilla mej sa...

Vad himla fint du har gjort.Ja det blev kanonfint.Du är duktig du.Ha en skön kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

Nattmia sa...

Snyggt blev det trots nagelrykning och stresstålighet.. :-)

Kram
Mia

AkH sa...

Så fina mossdekorationer du gjort! Jag vill även passa på att säga att jag har bytt blogg från livetharochnu-akh till hemochting.
Hoppas du vill bli en av mina följare även här!
Kram Anna-Karin
hemochting

Luiza sa...

Hej, Git!
Vilken glädje det är, att gå in på sin blogg, för att se , att du också hittat till mig och anslutit dig som följare =).
Och vilken tur. Nu hittade jag dig.
Du har inspirerat mig till max, så idag efter jobbet , ska jag iväg och handle mossa , för att dekorera en liten korg jag köpt.
Jätte vackra arrangemang.

Ha en underbar mys fredag.
Kramar/
Luiza

Mitt Måleri sa...

hej
himmel så fina dekorationer....nu blir man sugen att göra nåt själv, men jag fåt nog hålla mig till målning ett tag till =)
önskar dig en skön helg
kram pia

Hanna sa...

Haha! Säljer dom grönmossa på Maxi oxå...? Jag stod och tummade på vitmossan där... letade efter pris men dom höll nog på att packa upp precis för det stod pallar med julgrejer i vägen...
Vad fick du betala för grönmossan?

Fina grejer fick du till! Den där med rosorna va ju helt underbar :)

Ser att du hittat till snön, du såg länken på min sida?
Blir så mycket juligare på en gång, med fint snöfall :)

Ha d bäst i helgen!
Nu måste jag titta till din tävling :)

Kram Hanna

Mysiga lantliga ting sa...

Visst är det kul att pyssla med mossa!!
Så mycket fint du har gjort. Verkligen vackert med all mossa. Nu blev jag sugen att göra lite själv... får kolla mosstillgången först =)

trevlig helg
kram Johanna

Sari sa...

Och jag som trodde att du gett dig av till skogen!!! Ica Maxi!! Hihi!
Oj, vad mycket fint du pysslat ihop!
Ja, mossa kanske man skulle skaffa sig på något sätt.. Men inte på Ica Maxi iallafall. Det låter för farligt!
Trevlig helg!
Kram Sari

Inredningsfrun sa...

Så söt liten blogg jag trillade in på!! Tack för titten och fina bilder.
I helgen blir det mossigt hemma hos oss oxå ;-). Har en hel påsen med mossa som ska få sig en omgång!!!

Kram från en bloggare till en annan ;-)!!

// Inredningsfrun

Lilla Provence sa...

Hej Git

ha ha du är för rolig du:)
Du skulle komma till mig, på våran bakgård är det mossa precis ÖVERALLT!!!

HUr som helst så var det jättefina arrangemang bruden gjort;)

Ha en skön helg Vännen stor Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Vitaboet sa...

Småskrattade lite när jag läste, känner igen mig i det du skriver, varuhus är inte att leka med du. Så mkt fint du har gjort, mossa är verkligen vackert, och så mycket man kan göra med det.

Önska dej en underbar helg.

Kram Camilla

Lantliv sa...

Äsch vad är lite naglar mot allt det här fina...
Byttan med rosor...den var nice....

Min mossa är plockad....lagt den i frysen...skall tillaga den närmare jul tänkte jag.
Höll på att bli moss soppa häromdagen då min man letade sopp virke i frysen!!!!

Ha en fin helg,
kramis Anne-Lee

Hanna sa...

Men du då, var rädd om naglarna. Hihi! Jag vill också börja pynta, funderar på att ta in små granar. Eller är det för tidigt? Hm, tål att tänkas på. Gillar din blogg helskarpt! Kramis

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Jätte fint!
Men du varför plockar du inte mossan själv.
Jag gick en sväng i skogen och hittade jätte fin mossa.
Önskar dig en trevlig helg,kram Agneta