fredag 13 november 2009

Ljuva Fredag!


Denna har min dotter fått av mig när hon fyllde 11 år. Hon börjar bli stor nu och då menar jag på många sätt.
Tex:
*Hon är snart lika lång som mig! (169 cm)
*Hon har storlek 38 i skor!
*Hon duchar alltid o lääänge..länge, länge..
*Hon har underbart sarkastisk humor som till och med vi sarkasm-proffs har svårt att hänga med på.
*Hon vill själv välja ut alla kläder.
*Hon äter jämt.
*Hon är uppe lika länge som oss på kvällarna och uppe först av alla på morgonen. (inkl oss)
*Hon lånar kläder av mig!
*Tonårs-killar spanar in henne (Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

En rolig händelse i somras:
Jag o dottern satt i soffan, sambon som var på väg hem efter att ha jobbat borta skickade kärleks-sms till mig och jag svarade bla att han var min hjälte och livs kärlek mm.
Dottern frågade vad vi skrev o jag läste upp det högt för henne. Hon blir knäpptyst och tittar länge, länge på mig o sen utbrister hon:
- ÅHH VAD NÖRDIGT!

Jag skrattade så mycket att en olycka nästan skedde :)




Idag tycker jag extra mycket om henne för ikväll ska hon sova hos en kompis ;)

Älskar dig min vackra tös <3




10 kommentarer:

catthie sa...

hej visst är dom speciella ens barn, har 2 söner och en dotter som också kan orda, hon är dock 16 år och tycks veta och kunna allt som inte "tant" vet och kan...så kallar hon mig.
Dom är ju det bästa man har...
kramar Catthie

Sari sa...

Vilken fin tavla till din dotter!!
Ja.... tänk att barnen växer och blir stora så småningom... Och tänk när killarna börjar spana på min lilla björnunge!! Min lilla!! Sån tur är dröjer det många, många år till...
Ja, barn och vuxna har kanske lite olika syn på vad som är romantiskt/nördigt... Hihi, kul SMS-händelse!
Trevlig helg!
Kram Sari

Elsa och Helena sa...

Visst saknar man tiden när man fick pussar och kramar i ett. Min dotter är fjorton och jag känner så igen det du skriver, tiden går för fort ibland...:)

Kram Helena

Elsa och Helena sa...

Ps: Tavlan är helt ljuvlig. Kram

Elsa och Helena sa...

Fatet och renen fick jag av snälla Jessica som har Tant Elwira...och det passade ju fint till krukan.

Kram

catthie sa...

hej igen Git
jag jobbar också med gymnasie elever - särskolan. Trivs otroligt med jobbet men som sagt är övertalig till hösten så det känns tråkigt.
ha det gott kramar Catthie

catthie sa...

Hej
Oj så det kan bli så för dig med, det är så otroligt tråkigt när dom drar ner på personal - det som blir för eleverna är ju förvaring. Sen finns det ju personal som brinner för detta. Har en bror som är utv.störd så jag har under min uppväxt levt med detta och känner att det är något jag trivs och passar som..men nu blir det kanske inte så, har lite planer men dom ska man ju inte nämna före det är klubbat så jag återkommer mer om det senare..kramar Catthie

Roses, angels & white homes sa...

Hej! OJ här har det hänt saker, så fin header! Tavlan är ljuvlig. Ja att det dras ner personal här och där är väl hur tråkigt som helst. Ha en fin helg kram

Khim sa...

Wow! Tavlan är så fint...

ha det bra!

hälsning

Nea sa...

Hahahaha, den sista är inte sant <3