onsdag 4 november 2009

Liten ljus-tour nu när det snöar...









Idag kom den smygande.. Var inte ett dugg beredd men den slog mig utan någon nåd när jag kom utanför jobbet. Vi snackar snön..JUL-känslan !
Stora flingor dalade ner (egentligen piskade den mig obarmhärtigt o smärtsamt men det låter inget mys..) och jag började tänka på röda sidenband, mossa och söta små juldekorationer.
Jag MÅSTE ut o plocka mossa eller köpa..jag bryr mig inte bara jag får hit lite på ett eller annat vis!
I´m in a christmas humör!



Kram på er alla.



16 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅÅÅhhhh vad mysig bild.Visst är det väl tur att det finns ljus och fina lyktor.Hjärtanet du har som rymmer 2 st värmeljus fick jag i present i lördags.Gillar den jättemycket.Här snöar det oxå.Ha en skön kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

bc owner sa...

SNÖ!!! Blir alldeles lyrisk. Det är bland det bästa som finns.
Brukar alltid ta en promenad eller ridtur tidigt tidigt på morgonen när första snön lagt sig. Det är alldeles tyst ute då. Det ända som hörs är mina och hästens knarrande steg i snön. Hästens frustande som också ger ifrån sig små moln runt mulen.
*längtar*
Tur att det inte kommit nån snö här idag. Vill kunna njuta ordentligt när den kommer.
Nu ligger jag och snorar i soffan och kan inte njuta av nåt.=(

Blev väldigt förtjust i dina ljushållare med hönsnät.=)
Vart får man tag i såna??

Kram Jenny

catthie sa...

hej så så fina bilder, riktigt mysigt...men snön nej inte ännu tack...närmare jul får den komma. ha en mys pysig kväll - kramen Catthie

Änglarnas hus sa...

Det ser så extra varmt o gosigt ut när man fotar utan blixt..varma fina bilder!!

Kramen ifrån Sanne1

Livet på Berget sa...

Hahaha, ja ja det gäller att ha en positiv inställning när snön piskar:). Jul känslan kommer och går här också. Hängde upp en slinga som är minst 8 meter lång runt bron igår, nynnande glatt lite julsånger medans, sket i att jag höll på frysa fingrarna av mig och att höjdrädda jag balanserade på stegen högt upp. När jag och Mini efter hårt slit gemensamt pluggade in kontakten så lös inte aset. Julstämningen rök, slingan revs ner och kastades in i garaget. Ja ja så kan det gå:).
Vackra bilder på alla ljus!
Kram
/Sara

Angels, roses & white homes sa...

hej! MEN så vackert med alla ljusen! Woow vad fint. Ja nu när snön faller där så är det rätt inställning med att ha så många ljus! Här har det kommit liiite men det är borta nu. Man får verkligen julkänslan nu och vill bara börja pynta hihi! Kram

vitaboet sa...

Åh så mysigt bilder, och mysig blogg. Du har det jätte fint hemma. Kommer med all säkerhet tillbaka hit till dej.

Kramis Camilla

Nina sa...

Hej Git... Oooh så mysigt med snö. Vill också ha snö. Med osannolikt så får vi inget till gbg... snyft. Vilka mysiga bilder du har lagt upp idag. Har det bra. Kram Nina

Lilla Provence sa...

Hej Vännen

så härligt det låter m snö:) och ännu härligare låter det att du har julkänsla. Här har nämligen julen flyttat in på bloggen. Japp så är det, jag skyller det på att jag ska visa bilder på varor fast i själva verket kan jag bara inte vänta ha ha ha.
Jättefint med alla dina lyktor

ha d bäst
Kraaaaam sari

VARDAGSLYCKA sa...

Hej!
Såå mysiga foton!
Här vakande jag idag till ett pudersnötäckt landskap - i Skåne!!
Fint, men halt så maken är ute NU o byter till vinterdäck innan han kör o jobbar. *gulligt*
Jaha - då spelar vi i samma liga *fniss*
JUL LIGAN!! :))
Jag har me en massa JULKÄNSLOR:)
Träffade på min mormor på mitt jobb idag o frågade henne om hon besökt julstugan där jag jobbar - NÄE fick jag till svar!! Det är ju TIDIGT o börja tänka på julen NU!! Hahaha:))
NÄE - säger jag då:)
Kan TIPSA dig om att nu finns tidningarna LANTLIV´s JulSpecial o Amelia Jul o köpa i handel´n ;)
Jag gjorde mig en mosskrans i tisdags o hängde i vardagsrumsfönstret o igår köpte jag två VITA Amaryllis - så nu e jag på G ;)
Ha det så gott o NJUUT så mkt du kan!
Kram Lisette

www.vardagslycka-lisette.blogspot.com

Maria sa...

Åhhh,så mysiga och stämningsfulla bilder
jag älskar att tända ljus och mysa i mörkret!
Jättefina bilder som du visar!

Ja nu börjar Julkänslan att smyga sig på var till
Dollar Store igår och köpte nya snygga Julgardiner med änglar på för bara 50kr!!=)

Så fin och mysig blogg du har,
önskar dig en skön dag!

Kram Maria

Maria sa...

Hej igen!Hjärtljusstaken som du har på
bilden har jag sett på Jysk den är jättefin!

Kram

Snövita drömmar sa...

Så mysigt och stämningsfullt det såg ut!
Ha en fin dag!

Sari sa...

Oj, vilka myyyyysiga ljusbilder!!!
Ja, det går åt en hel del ljus nu!! Men vi måste ju överleva novembermörkret på något sätt! Skönt att det kommer lite snö som lyser upp där ute!
Ha det bra! Kram Sari

Ewas Shabby Chic sa...

hej här snöar det för fullt ute och är kallt burr .
Jag handlade en massa till hemmet som prydnadsaker .dukar ,vaser .mm
och raggsockor mm i ull .
Svar på din fråga ..så jobbar jag inom stål industrin .går 5 skift så nu har jag avverkat 2 nätter och har 3 förmiddagar i helgen ,de värsta skiften då jag är så morgontrött ,)

Kram Ewa

Hanna sa...

Så underbart mysiga bilder.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna