tisdag 10 november 2009

Lås-h*lvete.

Vi har målat om vår toadörr. Allt förlöpte enligt planerna tills låset skulle sättas tillbaka. Detta blev min uppgift eftersom blivande maken är bortrest. Nu undrar jag hur tillverkarna tänkte här?
På lås-tillverkar-fabriken:
Geni 1: Jaha Gösta, då var det dags att göra en ny modell på låsen ..
Geni 2: Ja Sven, o du vi fortsätter väl att tillverka dem sådär krångliga så att det krävs pygme´-fingrar och röntgen-syn för att överhuvudtaget få det på plats för att sen upptäcka att man har en hand för lite, får det snett och sen måste börja om igen?
Geni 1 : Självklart, varför göra det enkelt när man kan göra det svårt?!

Ps. Låset på bilden har inte skrivit brevet.






9 kommentarer:

Nattmia sa...

Ha ha.. Jag känner igen det från i somras när jag målade vår toadörr..
Hoppas du fått dit det nu..

Kram
Mia

Sari sa...

Vad fin din vinst är!!

Ja, dessa lås.... Låsen till både toan och badrummet här hemma hos oss sitter löst på något sätt... (Men det tycks inte besvära sambon... Kanske för att det är krångligt att fixa till dem....!!)
Lycka till!
Kram Sari

hemma hos lilla mej sa...

Vad jobbigt.Hoppas att du får dit det igen.Ha en mysig dag kramizar ~~~~RITA~~~~.

catthie sa...

hej
det är sådana där arbeten som mitt tålamod inte klarar av..pust..lycka till med låset :)
kramar Catthie

catthie sa...

ha ha ha nu fick jag mig ett gott skratt för dina ord hos mig...ja en stol är ju bra annars kan det ju lätt bli ryggskott..:) kramar Catthie

Angels, roses & white homes sa...

HEEEJ! haah ja det har vi nog säkert hihi. Ja du vad kan detta sug nu komma ifrån då! hm. hihi. Ja det är fullt upp och mera jobb blir det, har stora planer på gång nu. Japp flera nya projekt hittade samt lite åt mig själv hihi. Hörs självklart kram hihi hahah roligt inlägg det där hahha.

Carole~Maynard Greenhouse sa...

Thank you for visiting and your kind comment. I think we have a lot in common!!!
xxx........Carole

Farmor Agge sa...

Ha ha ha... ja sånt överlåter jag alltid åt mannen!!!! :) har tummen mitt i handen när det gäller sånt och inget tålamod!!!hoppas du har fått dit låset!!!kramiz

Shabbycharm sa...

DET ER SOM Å HÖRA MEG,ALDRIG HAFT TÅLAMOD MED SÅNNA SAKER.ER DET INTE DERFOR MANNEN FINS!!!???
HEHE,
KRAM BELL