onsdag 25 november 2009

Kom igen Julen-jag e beredd!


Jag är med gran! Min söta blivande make är så himla lyhörd o kan läsa mellan raderna.


Jag -Så  himla synd att vi inte har granar här i närheten..verkligen urtrist!
Blivande maken - Jaha? Vad ska du med det till?
Jag - Jag skulle bara vilja ha en såndär liten liiiiten gran, då hade jag kunnat visa dig..typiskt att vi inte har det här i närheten..
Blivande maken- Ja det är ju tråkigt..
Jag - Tänk om jag bara hade haft en litenliten sööt gran.
Blivande maken -Vill du jag ska ta en åt dig när jag är ute o kör så kan du ju bara säga det!?


Tänk vad lite tjat kan löna sig för idag kom han hem med 3 (!!) st, han är det finaste jag vet..(fast granarna kommer på en god andra plats!)



Jag hittade dessa  glittriga söta advents-siffror i Malmö i någon affär som jag överhuvudtaget inte minns namnet på.
Så nu är jag rustad för julen, fattas bara: Stor gran, alla julklappar, maten, skicka julkort, julpynta mera, städa, göra julgodis...o herregud!!


Kramen


15 kommentarer:

Sari sa...

Vilken söt liten gran din blivande hittat åt dig!
Så gulligt av honom! Och det var ju inte bara en, utan tre!!!! Wow!
Vad fint det blev i köket! (Det var väldigt fint innan också!!!)
Ha det bra!
Kram Sari

hemma hos lilla mej sa...

Vad gullig din man är som fixade några sötisar till dej.Vad skönt att vara ute i tid.Ha det gott kramizar Rita.

Nyanser av vitt sa...

Hej Git
Men vad rart av honom. Så fint du gjort.
Kram

Livet på Berget sa...

Minigranar är söta! Så himla fint du gjort och sådan tur att du har din fina blivande make som kan fixa åt dig:). Måste bara fråga om du pratar skånska, du vet man gör sig ju en mental bild av alla bloggare och jag får inte ihop dig med skåne kära vän. Inget illa menat med skåne alls men du vet hur det är när man får en bild i huvudet:). Själv pratar jag den bredaste norrländska man kan tänka sig, mina Stockholmskunder tycker det låter så lugnt och tryggt (kanske en fin omskrivning för trögt:).

Ha de gott!
Kram
/Sara

NataljaOblanskaja sa...

Hejsan,
Vilken tur du har som har en gubbe som kan läsa mellan raderna, det har minsann inte alla!!
Snygga bilder du har, återkommer och tittar till dig./Camilla

Nattmia sa...

Mellan raderna vet jag ju inte om han behövde läsa i detta fallet ;-) Du var rätt tydlig och han fattade :-D
Snällt av honom och snyggt blev det..

Kram
Mia

Tant Brun sa...

å vilken söt liiiiten gran ;) å vilken söt liten gubbe du har;)
Kram Bibban

AkH sa...

Så fina smågranar, vad snällt av din blivande att ordna dessa! (Det kan löna sig med lite tjat... ibland). Ja, det låter som om du är rustad inför julen och dess förberedelser!
Kram på dig och ha en mysig kväll!
Anna-Karin
hemochting

Hanna sa...

Det va en snäll blivande äkta hälft du hade :)
Och snygga hyllor i förra inlägget... ikea!? har jag helt missat! Var det bra pris på dom med?

Ha d fint!
Kram Hanna

catthie sa...

Hej Git
hmmm känner igen mig :) visst är dom väl för söta dom där goa gubbarna som lyssnar så bra..
söta granar du har fått..
kramar catthie

minvitamin sa...

Du har fått härlig julstämning redan,ser det ut som.De små granarna är såå söta.Och när blir du fru till en förstående,omtänksam karl då;)???
Må så himlagott!

Roses, angels & white homes sa...

Så söt liten gran du blivit med! hihih visst är vi duktiga på att linda in saker och ting till våra män hihih! Jätte fint har du gjort och DU är redo nu hihih det är inte jag! MÅSTE sätta fart här hemma! kram på dig

Roses, angels & white homes sa...

Du har nåt hos mig kram

lzomaha sa...

Helt underbart ditt nya kök - antingen det blir julbak där eller inte. Fint blev det. Kram/Lena

VARDAGSLYCKA sa...

Hej Git!
TACK för alla GOA, GLADA skratt du gett/ger mig!
Jag ÄLSKAR verkligen Ditt sätt o skriva på:)))
Denna inlevelse o allt direkt fr hjärtat!

Ja det e få förunnat med en make som ser mellan raderna! :)
Som tur e har jag också hittat en av dom:))

Du i julförberedelserna så får du inte glömma:
*Julbaket ;)
*Tomtegröten... o Tomten förstås;))

Ha en go adventsvecka! //Kram Lisette

www.vardagslycka-lisette.blogspot.com