söndag 1 november 2009

Jag-psykopat?!

Denna lyktan var det första som jag och min Blivande köpte tillsammans. Ni vet när man tar det där steget från att "vara ihop" till "är det vi för alltid nu?" Vi stod bägge o tyckte den var så fin men vem skulle köpa den?? Sambon tog den trevande o sa med darrande röst och flackande blick "Jag köper den till oss??" Åhh vad söt han var den dagen...så rädd,osäker o nervös.. *minns o ler*




Dessa sötnosar fick jag av min mor för måånga år sedan. Jag älskar dem så mycket att jag vägrar elda dem. Men för 2 år sedan tände ett barn dem (som hade fått i uppgift att tända ljus..o dessa var ju just ljus..) Jag kände att ngt var på tok, sprang in o blåste med all kraft medans jag gav barnet det onda ögat o fräste att man får tända ALLA ljus FÖRUTOM dessa för de ska man bara titta på! Jag är så pedagogisk....


När jag nu i efterhand läste igenom dessa två inlägg så dyker det upp ord som psykopat,kontrollfreak i mitt huvud..undrar varför?

Dagens tack går till min familj som står ut med mig! ;)





8 kommentarer:

catthie sa...

Hej där :) känner igen mig smått, men vissa saker är ju så speciella. Lyktan och ljusen är verkligen fina så jag förstår dig..
kramen Catthie

Hanna sa...

Fina bilder.
Ha en bra söndag.
Kram
Hanna

Sari sa...

Hihi..!! Det där med ljusen!! Ja, har man sagt att ljusen ska tändas, så tänds de också!! Iallafall enligt barns sätt att tänka. Ljus som ljus. Det är väl ingen skillnad..! Hihi...

Fina lyktor! Både den som ni köpt tillsammans och den svarta!
Ha det så bra!
Kram Sari

Änglarnas hus sa...

Ooh så romantiskt..du kommer föralltid minnas denna stund när du ser lyktan..fin var den också ;)
Oj,oj..barnet kommer att ha men för livet ;) ..kmr att leva ett liv utan stearinsljus..hihi.. förstår att du vill spara dem obrända!!

Kramen ifrån Sanne!!

hemma hos lilla mej sa...

Jag är nog lite som dej.Lyktan och ljusen är ju speciella för dej.Finns ju så många fina och goa minnen i.Ha en skön söndag och en fin start på den nya kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Angels, roses & white homes sa...

Hej! Så fin lykta!! Ja det betyder då mycket den så var rädd om den :-). Många minnen! Fina ljus också! ha en fin söndag kram

Lilla Provence sa...

Ha ha du är för rolig,,,,du är inget av det,,,alldeles NORMAL,,,jag hade gjort precis likadant.
Hoppas du haft en fin Halloween helg
Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Hihi..jag är lika ibland;)
Men enligt Tomas och Simon, är det en dödsynd att inte elda veken på ljusen. Så du är korrekt inredningsmässigt nu då i alla fall..hihi:)

Susanne