onsdag 18 november 2009

Gammalt o slitet..


Vad är då detta? Jo det är en del av vårt köksbord.
Från början var det ett fult furubord som mamma , jag o dottern pimpade en kväll. Vi målade, slipade, slipade och målade.  Jag skissade och mor gick efter  med en liten pensel och fyllde i texten  med färg. Fint blev det men jag är ändå sugen på ett större bord eftersom vi oftast är 6 st eller MÅNGA fler som hänger runt bordet.
Inte så konstigt att vi funderar på att bli jourfamilj kanske..... :)


8 kommentarer:

Roses, angels & white homes sa...

Hej! NICE!!! jag har ju själv nu ett vitt bord som ska pimpas hihi! En text vi 2 hörn mitt emot varandra är planerad! Bon Appetit stavas det så?? hihi men ja vi får då se när det kan tänkas bli. haft en bra dag?? inte jag kan ja säga blää. Ha en fin kväll kram. PS här har det blivit jul också med fina kransar!!!

catthie sa...

Hej
tack för din goa kommentar som alltid hos mig, du det är chefen som betalat..en bra avslutning då nu när man är övertalig :) härlig bord måste jag hålla med,men visst är det bra med ett stort vi är ju också 6 st när vi är alla.
kramar vännen/Catthie

Livet på Berget sa...

Härligt bord! Kul att ni hjälpts åt med det, 3 generationer bordsfixare:). Trist att byta ut det men behöver man större så behöver man. Alla ska ju ha plats.
Må gott!
Kram
/Sara

Nattmia sa...

Wow så snyggt.. Och kul att ni gjorde tillsammans..

Kram
Mia

Inspiration i vitt sa...

hej Git, så fint bordet blev, vilket lagarbete hihi..
Du undrade hur jag hade gjort med mina torkade äpplen??
Jag doppade dom i lite saltadt kokt vatten sedan lade jag dom på bakplåtspapper och torkade dom i ugnen i måååånga timmar i ung 80 graders värme.Jag satte en kniv emallan luckan så att fukten kunde komma ut När de sedan är torra trädde jag upp dom på en ståltråd och la dom på en bricka. Kram på dig/Ingela.

Änglarnas hus sa...

Vilket resultat!! det blev superfint!!...
hemma hos oss är det precis tvärtom just nu.. jag har ett jättestort bord som skall ut på glasverandan..där äter vi när vi är många...och så jagar jag ett run t bord för 4 personer att ha i köket.. Familjen krymper här ( flyttas hemifrån)

Ha det gottis!!

Kraam Sanne...

Smultronlycka sa...

Så snyggt det blev!!Vilket lyft :)
Ha det gott!
Kram Anna

AkH sa...

Jättefint och vad roligt att göra det tillsammans!
Ha en bra dag!
Anna-Karin
hemochting