torsdag 12 november 2009

Dagens i-landsproblem!


Alltså helt allvarligt, vad f*n är gallan till för om man ändå kan leva utan den? Jag har sådan grym gallsten att det knappt är sant! Förr hade jag känningar ngn gång per år men nu har jag haft det sedan början av sommarlovet.. Kvittar vad jag än äter så får jag sjuka smärtor, i somras slutade jag äta några dagar men fick ont bara jag svalde min saliv!? Nu äter jag vad som för jag har ont oavsett.
Väntar på ultraljuds-undersökning sen op.
Men guuud vad jag gnäller..finns ju värre saker i livet såsom...ehh..neee jag kom inte på ngt för jag har fullt upp med att tycka synd om mig själv! :)
Någon som har erfarenhet av detta o vill dela med sig så är ordet fritt..





14 kommentarer:

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Har haft ett gallstensanfall en gång och det var vidrigt! Och då var det ändå bara grus förmodligen, för inget syntes på ultraljudet efteråt!! En sten vill jag inte tänka på hur det känns!

Njursten hade jag också en gång..även det var bara grus...
Hoppas du får ta bort rubbet, så är du ju fri sen då från värken:)

Det var nått år sen jag kollade pris på dörrar, men då kunde man få en "rå" spegel dörr för ca 500-600 spänn på byggvaruhuset. Sprutlakering kostade ca 100-150:- per dörr om de inte var gammla och behövde slipas och spacklas. Det blev inte mer alltså, än en kostnad på ca 600-750:-/dörr.
En färdig vitmålad fin spegeldörr gick då minst på 900-1500:-. I alla fall de modeller jag tyckte om. Och då var det inte ens trä, utan massproducerade ihåliga dörrar....om än i gammal stil.

Idag kan prisnivån ligga annorlunda. Jag vet inte. Går säkert att hitta riktigt billiga och riktigt dyra beroende på var man letar och hur man vill att de ser ut.

Tror jag ska kolla priser nu när jag ändå ska renovera övre hallen. Kul om de 3 dörrar vi har där är snygga i alla fall, så kan vi byta de andra 3 som är på nedervåningen, när hallen och vardagsrummet ska renoveras:)

Susanne

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Äsch...ursäkta alla stavfel;)
Susanne

Susanna Lorraine sa...

Usch så jobbigt. Har själv haft njursten och de var nog de värsta jag vart med om. En kompis till mig har tagit bort gallan men får ibland liknande smärtor ändå, vilket tydligen är vanligt i vissa fall tyvärr =(
Nyfiken fråga, hur får man dessa fina snöflingor på sin sida? och besöksräknare?
Trevlig kväll och hoppas du mår bättre snart.
Hälsningar
Susanna

catthie sa...

hej Git
så tråkigt att du går med smärtor och man har visst rätt att "gnälla" då det gör ont, hoppas du får en tid snart så du slipper detta..håller tummarna för dig vännen kramar Catthie

catthie sa...

hej igen tack för dom rara orden på min sida - skrev tillbaks till dig där :) kramar Catthie

Roses, angels & white homes sa...

Hej! MEN åh det måste ju göra så ont! Hoppas du snart får en tid då och att det efter det ger sig! Inte kul alls för dig! Sänder en bamse kram mot smärtan, fast ja det hjälper ju inte förstås! Hörs kram

Livet på Berget sa...

Hej
Klart att man måste få gnälla, det är jätte jobbigt att ha smärtor. Gnäll på du, vi "lyssnar". Du ger så mycket glädje här på din blogg men alla dagar är inte bra dagar så är det. Hoppas du får hjälp inom kort!
Kram
/Sara

Lilla Provence sa...

Hej
Är det nånstans man får gnälla så är det på bloggen. Min mamma har haft problem m gallan så jag vet att det är ett helvete. Hoppas att det löser sig snart
Trevlig helg
Kram Sari

Luiza sa...

Hej, kära vän!
Vill tacka dig oerhört mycket , för ditt stöd gällande mamma!
Det betyder så otroligt mycket för mig, och henne faktiskt =) . Jag berättade för henne, att många hade hälsat på bloggen, och hon sken upp som en sol.
Till min stora lättnad , har hon ett stabilt värde nu, men jag vågar inte riktigt ropa "hej" än...

Jag ler för mig själv, när jag ser att du gjort kransen. Det är underbart att du tyckte om den så mycket, så du gjorde en själv. Och den är underbar. Vet inte vad växten runt om heter, men det är inte vanligt granris, så mycket vet jag, hehe.

Ha en alldeles underbar kväll och lycka till med besvären =), hoppas de går över snart.
Kram/
Luiza

Sjabbig men chic sa...

Åh stackars dig! Jag har haft njursten och det var ett helvete och de säger att gallsten är det samma. Med gallsten så kan man inte röra sig och med njursten så måste man. Det är visst synd om dig så det så.

Kramis Lisa

Lantliv sa...

Hej "gallsyster"...min tog de bort för några år sedan. Hade som du ont från och till....sedan small det till...jävlars så ont...svetten rann..Jag åkte in med ambulans...de behöll mig...dagen efter så hade de ploockat bort eländet. Frågade doktorn om jag bara måste äta nyttigt nu...nä ät som du brukar...?...Jaha den är ju som kroppens filter har man hört...men ät som förut....var hamnar skiten nu?
Hoppas de plockar ut den snart!
kramis Anne-Lee

Nattmia sa...

Gallsten är ju inget kul, gör så sagolikt ont.. Jag har opererat mig.. Tyvärr gick min op helt galet.. Efter en dag hemma efter titthålsop så blev jag gul.. Läkaren som opererat mig trodde det var en sten som kommit snett och var på väg ut så jag skulle avvakta.. Jag blev gulare och gulare, såg inte klok ut.. Mådde skitdåligt.. Av det gula fick jag oerhörd klåda och rev sönder mig totalt.. Efter en månad kom jag in för att göra en gastroskopi, de skulle ta bort stenen.. Då upptäckte de att klamrarna man sätter igen gallgångarna med satt snett och därmed läckte ut gallvätska.. Jag fick åka till Lund och göra en ny op men denna gången var resutatet ett 23 cm lång ärr över magen..

Bli nu inte skrämd för detta händer väldigt sällan.. Har en kompis som gjorde op nyligen och det gick hur bra som helst..

Hoppas jag inte skrämde dig, för det var absolut inte min mening..

Ha en bra helg och hoppas du inte får några anfall i helgen..

Kram
Mia

Anonym sa...

Go kväll!
Hört att det ska vara mkt smärtsamt med gallstensanfall..Hoppas att du kan må lite bättre fram till op!
Sköt om dej.
Kram,Sofia

Shabbycharm sa...

STAKKARS DEG, HAR SJELV HATT DOM PROBLEMENE FÖR NOEN ÅR SIDEN, DET ER SÅ F.....N SÅ VONDT.
KRYA PÅ DEG OCH EN GOD HELG.
KRAM BELLA