söndag 8 november 2009

Besluts-ångest x2.

Godkväll till alla blogg-beroende :)
Idag har jag beslutsångest..
1. Sonen skadade armbågen när vi åkte skridsko idag, den är svullen, har en stor blå/röd bula och han har ont. Frågan är om han har ont enbart av bulan eller skadat ngt i själva armbågen..den knakar till när han ska sträcka ut den och det gör ont då men inte så att han gråter. Usch vad svårt att avgöra..vill ju inte sitta på akuten i 8 timmar i onödan precis.
2. I vår hall o kök har vi ett klinkergolv i benvitt (där fogen släppt bitvis), vardagsrummet gränsar till hallen men där är parkett.. Frågan är om vi ska lägga in samma golv på hela detta plan.. Vi la in ett jättefint rustikt "gammaldags" (ja laminat men ett FINT sådant!) golv i källarplanet..frågan är om vi ska lägga samma nu..ÅÅÅHH vad svårt! Låg sömnlös i natt o funderade, gud vad jag är jobbig när jag är såhär. *trött på mig själv!*
Ikväll blir det fars-dag-mys med ostbricka o massa mums framför tv:n.
Ha en skön kväll alla.
Kram
Tillägg: Har varit på akuten nu, det är "bara" en gigantisk blodutgutelse..skönt! Vila som gäller..

13 kommentarer:

catthie sa...

hej Git hoppas sonen blivit bättre - annars hade nog jag åkt in. oj svårt det där med golv, men i hallen är det bra med tåligt golv så frågan är ju :) hm tror inte jag gjorde det lättare.
kramar Catthie

Lantliv sa...

Så här hade jag gjort:
1. Avvakta och se till imorgon....se att det går åt rätt håll annars åk in...kan ju vara en liten spricka.
2. Jag hade behållit klinker i kök + hall...bra å ha slit golv där...fräscha upp fogar!
Vi ska också ha mys ikväll,
kramis Anne-Lee

Livet på Berget sa...

Hej
Usch, stackars sonen:(.
Instämmer med Anne-Lee ovan.
Ha en mysig kväll!
Kram
/Sara

hemma hos lilla mej sa...

Vad jobbigt.Jag skulle åka in.Golv kan jag ingenting om,fråga om råd i golvbutik.Ha en skön kväll och mys stora kraizar ~~~~RITA~~~~~.

catthie sa...

Hej vad skönt att höra att det gick bra - och nu slipper du tänka att det kunde vara något värre..lycka till med golvet..
kramar Catthie

www.magsromantiskasmycken.blogspot.com sa...

Hej, vad bra att det "bara" var en blodutgjutning, men kan vara nog så besvärlig och ond.
Har själv beslutsångest, men då låter jag det vara, tills det "klarnar", då kanske det blir ett helt annat val. Men gör inget nu, för då blir det fel.
Så fungerar jag.
Fin blogg, lägger in mej som "Följare" bums.
/Maggan

Sari sa...

Hejsan!
Ja, det var inga lätta beslut att ta...
Hoppas iallafall att sonen mår bättre nu och att armbågen känns ok.
Vad gulligt av din blivande att köpa tidningar och pyssla där hemma!! Jag har också köpt Amelias jultidning, men inte hunnit titta så mycket i den än...
Ha det så bra!
Kram Sari

Smultronlycka sa...

Hallå!
Hoppas det gick bra med sonen och att han inte har alltför ont nu!
Så svårt att veta med golvet.
Håller nog med de tidigare svaren att klinkers är ju tåligt och bra till hall och kök!
Ha en bra måndag!
Kram Anna

Shabbycharm sa...

Inget er betre en att sönen din har det bra, men givetvis är det vondt, gi honnom kram och krya på seg helsning.
kram bella

Livet på Berget sa...

Sååå skönt att det inte var värre än så, fast det gör säkert redigt ont. Du när jag grävde bland julsakerna hemma hittade jag en ljusslinga till som jag inta alls kom ihåg att jag hade. Testade den FÖRE jag hängde upp den:).
Ha en bra dag!
Kram
/Sara

Angels, roses & white homes sa...

Hej! Tack snälla! Jag har grattat Sandra från er alla och hon hälsar och tackar!! hihi det är cool med lite grått hihi, hoppas helgen varit bra kram

Annika sa...

Hm, du kan ju avvakta, annars ringer du vårdcentralen imorgon så dem får titta och sen skickar dem en snabb remiss om det skulle vara något så du får komma in direkt på röntgen.
Hm, prova om han kanske ska lägga armen på en kudde inatt, så fick jag ha när jag hade en spricka i handleden.
Ha det gott, kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!
En sån tur att det inte var något allvarligare..

Klinker i kök och hall..parkett/ trägolv i andra rumm.. så har jag iaf och jag är jättenöjd!!
Fogen kan man som sagt byta ut..finns speciella verktyg för att få bort den gamla!

Ha det gottis!!
Kram Sanne!