söndag 4 oktober 2009

The wedding.


Nu får vi reda upp det här..
Jag kallar ofta sambon för "blivande maken" och givetvis undrar ju folk NÄR vi ska gifta oss. DETTA ska vi nu klargöra:
Vi har iaf kommit fram till att det ska ske på sommaren men vi kan inte riktigt bestämma oss angående var o hur?! Vi vill inte ha ett kyrkbröllop, inte för stor samling folk heller, ingen brakfest.. Så vi vet nu att det ska vara på sommaren o INTE i kyrkan, inte så mkt folk, ingen fest...låter skit-trist!! Hmmm..Vi får nog tänka om.. Så gott folk, vi vet helt enkelt inte!

14 kommentarer:

Angels, roses & white homes sa...

Hahah ok nu vet jag! Vi gifte oss på gården med partytält och så! Prästen kom hem! Har nog bilder på bloggen under foton om du vill se.Vi ville inte heller ha i kyrkan och inte nåt stort! Ha en fin kväll kram

Angels, roses & white homes sa...

DU nu ljög jag för dig!! Sorry! Mina bröllopsbilder har jag ju i min gamla blogg som inte finns längre hmm, jag har inte lagt ut dom i den här nya! ja ja det kan ju komma hihih kram

Livet på Berget sa...

Men en liten fest är också en fest! Fira kärleken på ert sätt, det kommer bli underbart!
Kram
/Sara

Anonym sa...

Men vad förvånad jag blir,inget romantiskt bröllop i kyrkan?!Men visst,finns många fina romantiska ställen att välja och vraka på ändå.
Planering och åter planering är ju det bästa med bröllop. :-))
Ha en go kväll... Sofia

Livet på Berget sa...

Haha diska i bröllpsklänning du är för rolig, hihihi.
Sekrätären är omålad, bara två lådor och en sticka i fingret har jag hunnit med. Det kom lite tvätt, handling, matlagning och ett besök hos mor och far ivägen. Kanske var tur det, jag blir som helt absorberad av målning...lillan behövde luftas lite där emellan:). Hon är så tålmodig fast hon bara är fyra år, har haft full gymnastik, sång och dansuppvisning samtidigt som jag målat. Bara man klappar och hejar på så är hon nöjd:).

LjuvligtLantligt sa...

Hej mystiska-Sofia :)

Ja man kan ju tro att vi skulle ha ett stort vitt romantiskt bröllop..romantiskt hoppas jag ju klart att det blir men vi har bägge varit där förut så nu kör vi på realistiska drömmar plus att det kommer att vara många barn med på bröllopet så det kan inte vara för uppstyltat. Som jag skrev till de andra så kanske ett sött litet hotell hade varit ngt?

Ha de bra Sofia// Git.

Anonym sa...

Mystiska Sofia?! *ler*...är inte så mystisk kan du tro!
Är en FEM barns mamma,skild efter 14 års äktenskap,sedan något år tillbaka,och jaa,hittat en "ny,gammal kärlek"..som strular som f-n...ha,ha. Sååå mystisk är jag!!
Ny man,nya drömmar sååå ser jag det. Klar ni ska ha ett vitt romantiskt kyrkbröllop..ALLA barnen som "näbbar" hur sött som helst.. ler..
Kram /mystiska Sofia

Sari sa...

Hejsan!
Vilka fina loppisfynd du visar i förra inlägget!
Kul när man hittar så mycket fint!!
Ja... detta att gifta sig... Det är säkert hur mycket som helst att tänka på.. Vad och hur det än blir, LYCKA TILL med planeringen!
Ha det så bra! /Sari

LjuvligtLantligt sa...

Hej igen ickemystiska-sofia :)

Fem barn,,ja vi har 4 så vi vet vad du lever med *ler*. vad menar du med att din ny-gamla kärlek strular? Vet han inte vad han vill eller är han bara skum? Våra barn skulle merän gärna velat ha ett jätte-brällop i kyrkan men neee...det får bli liite intimare tror jag fast man vet ju aldrig ;)
Kul att få veta lite mer om dig,de flesta som skriver kommentarer har ju bloggar så jag tyckte det var lite extra kul att en tjej som inte har ngn (iaf inte vad vi vet) svarar o "följer" mig!

Mvh Git.

Frida sa...

Hej!
Jag har för mig att du har skrivit en hälsning hos mig innan. Vill bara passa på att tacka för den. Var nog lite dålig på det eftersom jag tog bort det inlägget.
Lycka till med bröllopet! Det är inte lätt att veta hur man vill ha det. Det kan bli ett jättefint bröllop även om man inte har så många gäster. Jag skulle själv fördra ett mindre bröllop om jag gifter mig någon gång.
Kram Frida

Angels, roses & white homes sa...

Tack snälla du ja idag eller imorgon får jag besked!Åh så mysigt att bada, det har inte vi gjort på länge!! Kanel bullens dag firade inte vi heller men vi fick bullar hos mamma, dock köpta bullar hihih kram

Angels, roses & white homes sa...

Hhahaha roliga du! Hänga tvätt hahah! Nej då inte tänkte man på sånt den dagen även fast man har det hemma! JA ni löser det säkert och hittar nån fin plats när det är dags! hihi Lite rim blev det där. JA jag kanske kan lägga ut lite bilder sen på vårt bröllop! hihi ha en bra dag kram

Vita spetsar och snoriga ungar sa...

Men vad roligt med en ny besökare! Välkommen! Vilken fin blogg du har!


Många kramar Helene

Nyanser av vitt sa...

Gift er i stillhet med bara några få vittnen. Bjud sedan in vännerna på brakfest för att fira att ni gift er.
Vilken fin present du fått.
Kram Agneta