tisdag 13 oktober 2009

Von trapp.

Konversation efter inflytten:
Jag -Näe guuud jag hatar verkligen furutrappor! Det måste vi (sambon) åtgärda direkt!
Darling -Jaha, hur vill du ha dem då?
Jag -Vita såklart! (sneglar klandrandes)
Darling -Ok,jag målar dem (2 st!)vita då om du vill det, även trappstegen uppepå? Smutsen kommer att synas direkt då...
Jag -Klart dom ska vara vita,ähh..hur farligt är det nu att dammsuga!? (sneglar igen..)
Några veckor senare.
Jag -Alltså guuud vad smutsen syns direkt!(upplösningstillstånd) Vi får ju f-n dammsuga varenda dag!
Darling -Ja jag sa ju det...
Jag -Nähä..och NÄR exakt sa du det!?
Darling -Mmm..(sneglandes..)
Såhär går det när man låter mig få min vilja igenom, jag har ju sagt att man INTE ska lyssna på mig,alltså INTE mitt fel! ;)


9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hunny.

kommer ihåd den diskutionen.. hahah
vi får köpa plastisock till familjen

puss saknar dig mitt hjärta
lööööööööv you.
/Din

Angels, roses & white homes sa...

Hahha ja du dessa trappor! ja det lär väl bli så här med, hon tröttnar det vet jag men ja nu behöver hon inte tjata mera om det. Ska bara fixa lite grafik åt henne hihi! Jag har också fullt upp med tusen järn i elden, vet inte riktigt vad man ska ta tag i! ha en fin kväll! PS har dottern din kvar bloggen?? kram

Emmas utsikt sa...

Hahaha. Och det är just därför vi valde mörka trappsteg. Det är inte kul att dammsuga... ;)

Livet på Berget sa...

hahaha, jag du när jag målade trappen så gjorde jag trappstegen mörkgrå, just av den anledningen. Men det var mycket nära att den blev helvit men jag sansade mig i sista stund.
Må gott!
Kram
/Sara

Änglarnas hus sa...

hihi.. fick min trapp målad för ett par veckor sedan.. VIT.. och jag ångrar mig inte!! har skaffat en uppladningsbar minidamsugare så den blir ren i ett naffs!!

Kramisar Sanne!!

Hanna sa...

men fint är det.
Ha en bra kväll!
Kram
Hanna

Sari sa...

Kul inlägg!!
Fin trappa, men kanske inte lika kul att dammsuga varje dag...
Skön bild på dig i fåtöljen i förra inlägget!!
Ha det så bra! /Sari

Anonym sa...

Ha,ha...ler,känner oxå igen precis samma diskusion.
Kram/ Sofia

LjuvligtLantligt sa...

Hej Sofia.
Ja vi kvinnor vet ju alltid bäst..hihihi
Ha det bra!
Kram Git.