torsdag 29 oktober 2009

Vackra Madonnor och söta kransar.

Dessa söta kransar tillverkade jag nyss. Gjorde ett smärre övergrepp på min Ljung. Jag är besatt av kransar, imorgon ska jag ut o antasta träden i skogen för att göra en gren-krans.



Här i fönstret (till höger, där det ser ut att brinna..) står madonnorna som jag vann hos Lilla provence och ber.. (kanske ber om att någon snäll person ska släcka det varma ljuset som en viss person tryckt upp i fejan på dem?!) Jag undrar om kyrkor fanns innan Jesus föddes? Tillbad man då Gud enbart eller han upptäcktes först när Jesus kom till och sen dog? Tycker hela historien verkar rörig så min tro går till mig själv. Imorgon ska jag bygga ett altare där jag tillbedjer mig själv såhär:

Jag- O Store Git, kan jag be om att få det där flugskåpet jag velat ha så himla länge?!
O Store Git- Javisst kan du det! DET har du förtjänat din stackare!
Jag- O du store snälla Git, jag ber om att få bli barnledig en hel helg väldigt snart?!
O store Git- Dont push it!!
Min Gud är inte så snäll alltid.


Oavsett så är madonnorna så jättefina!














12 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

hihi..de e rolig du..inte pressa honom för hårt..ett flugskåp..vill ja också ha..:)..
Hittade ett gulligt litet akvarium idag på loppis..ska göra ngt kul av det så länge..

Ha det gottis!!

Kram Sanne!

Angels, roses & white homes sa...

Hej! Så fina dom är kransarna!! Hahaha vilket inlägg haah! ja du vännen du är en rolig prick! Visst är gardinerna fina åh jag vill haaa! Ja pannan är ur tjusig! Älskar såna! Dom är ju så fina! Ja att sätta text så där på gardiner har inte jag sett förut! MEN man vet ju aldrig! ha en fin kväll kram

Hanna sa...

Vackra kransar du har gjort.
Ha en bra kväll.
Hanna

Livet på Berget sa...

hahahaha, nä nu hoppar datorn igen, har den på magen. Kommer inte på nått vettigt att säga annat än att du är bara så rolig. Men vad är ett flugskåp? Ett väldigt litet skåp låter det som....
Sov gott!
Kram
/Sara

catthie sa...

Hej du har gjort så fina kransar - härligt med humor :) ett skratt förlänger livet..fint med madonnor tycker jag. sov gott/Cattihe

Sari sa...

Oj, oj, du är för rolig!!
Jag skrattar fortfarande!
Det låter som en bra idé att tillbedja sig själv! Kanske får man de bästa svaren då! Eller kanske ändå inte......
Ha det bra med dig själv och Store Git!
Kram Sari

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina kransar du har gjort.ha en skön kväll kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

Shabbycharm sa...

He he, jag bara skrattar, ett herligt innlegg.
min der oppe vil heller inte lysna på meg;=kram bella

Anonym sa...

Önskar er en riktigt mysig o "busig" helg!
Kram/ Sofia

Angels, roses & white homes sa...

Hej! Tack hihi hur vi gör?? Men det är ju gamla knepet med kristyr och sen botten och lite dekoration! DET kan ju du ju!! Kram

LenaS sa...

Hihi, ja här fick jag ett härligt skratt! Kransarna var jättefina!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Hanna