tisdag 13 oktober 2009

Dagens,nej..ÅRETS superduperwow-fynd!

Hej Alla. Kolla in detta! Jag såg en annons om dessa möbler,åkte dit idag. Tio min senare hade jag lastat bilen full. Detta set innehöll:
Ett skrivbord
En hylla
En stol
En soffa
Ett bord.
Så gott folk, NU får ni gissa vad jag betalade för kalaset.. (facit längst ner i detta inlägg för er som inte vågar gissa ;)




Soffan och stolen är den äkta gamla stoppningen..ni vet med såna där tjocka band under till i rutor. Vad heter det??




Samtliga möbler är målade 2 ggr men har original-nubbar/spik. De har förvarats hos en gammal lärarinna i småland. Tjejen jag köpte det av hade ingen som helst aning om dess värde vilket jag är väldigt tacksam över!







Här är efter-bilden!
En i lite ljus och en i myyys-stämning.
(jag är så glad eftersom jag länge sökt efter denna sorts möbler)




Som ni ser på bilden så fattas hyllan och skrivbordet, den blodsugande..ehh..jag menade dottern la vantarna på det :((
NU till den stora frågan om vad kalaset kostade..jo 1500 kr!!





8 kommentarer:

Hanna sa...

Oj, va fint!! Blir såååavis, skulle också vilja ha såna möbler. Vilket fynd du gjort. Hon hade verkligen ingen koll på vad det var värt. Blev verkligen jääättefint. Kram på dej

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad fint.Vilket fynd.Do hade nog ingen koll på vad det var värt.Ja det var bara så snyggt.Blev kanonfint....Ha en mysig kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

Livet på Berget sa...

Näääääääääää nu tippar jag ur soffan!!!! 1500 men herre gud, ja men vilken tur att möblerna hamnade hos just dig som letat. Super snyggt! Men du köp en trisslott det är din turdag idag.
Må gott!
Kram
/Sara

Ida sa...

åh vilket fynd!! alla dessa möbler för 1500 kr och de ser ju ut att vara i kanonskicka dessutom!!
//Ida

Gunilla sa...

Om du hade betalat tredubbelt så skulle jag inte bli så avundsjuk. Detta var en skänk från ovan. Supersnyggt. Det ser ut som en stilmöbel.


Ha det gott
Gunilla

Nyanser av vitt sa...

Wow vilket fynd. Grattis. Alltid kul att fynda men speciellt om man letat länge.
Kram Agneta

Sari sa...

Vad kul!!! Det var verkligen ett fynd!
Vilken tur för dig!
Och fint blev det!
Nu blir det säkert många, många mysiga fikastunder vid bordet.
Kram Sari

Angels, roses & white homes sa...

WOW WOW WOW! 1000 kr gissade jag på! Vilket fynd!! VAD snyggt, vilken tur! Var finns det ett sånt ställe! JAG VILL OCKSÅ handla! Lyllos dig nu är jag så avis!!! Jätte fint! KRAAAAAAM