lördag 19 september 2009

Helgen..

Fredag..slutade tidigt o njöt på vägen hem, planerade att göra typ ingenting.( så naivt av mig..) Den kvällen skruvade sambon ihop barnens nya cyklar, fattades såklart grejor så han fick köra o handla. Jag körde o handlade o sen handlade jag igen (helt klart dement..!) åt, pratade med grannar mm..när kl var 22 satte vi vuxna oss ner för första gången den kvällen! Veckans komihåg: Sluta aldrig tidigt från jobbet igen!
Lördag..hade ställt alarmet på 7.30 eftersom vi skulle ha arbetsdag i området kl 9.00,ville få en stund på morgonen medans barnen sov o mysa med kaffe, frukost o tystnad. Istället vaknade vi samtidigt, jag frågde sambon vad klockan var (anade oråd) och svaret blev 8.40!!!!!!!!! Resten var som att snabbspola en film.. Men kl 9 stod vi utanför med kaffet i handen.(håret på trekvart o hungriga..) Veckans andra komihåg: släng alarmklockan, skaffa alarmklocka med inbyggda el-chocker!
Resten av dagen var det städning inomhus, tvätt,köra barn till o från kalas, trädgård,middag mm mm. Kl 20 landade jag o sambon nyduschade i soffan med drink, godis o tv..härligt trots att vi är trötta som två drogade maskar.
Söndag..Idag har blivande maken o jag varit o köpt mobil åt yngsta barnet (han är ständigt på vift..),uppgraderat mellanbarnets mobil o lagt till fria sms åt den 11-åriga dottern. Som blivande tonåring gör man tydligen inget annat än att skicka sms, ÄVEN om mottagaren sitter sidan om?!? :) Jag försökt att köra samtalet om att "på min tid hade vi minsann inga mobiler..bla bla.." men kom på att det bara är att slappna av, go with the flow o gilla läget.. Vi har även handlat lite mat, gjort pannkakor o grillat korv åt halva kvarteret (barnens kompisar). Nu är det slappa som gäller resten av kvällen.... Ha en skön kväll alla!

2 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Oj oj vilken helg...hoppas ni nu får en skön Söndag.
Må gott!
Kram
/Sara

Angels, roses & white homes sa...

HEJ och välkommen som följare till min blogg! SÅ kul att du hittade in till mig. Har även fixat det så jag följer din för här fanns det massor av fint att titta på ha en fin kväll kram! NU ska jag kika vidare.